بایدن، مسئله فلسطین را به دستور کار واشنگتن باز می‌گرداند

یک روزنامه صهیونیستی پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی نماینده دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، مسئله فلسطین بار دیگر به دستورکار دولت آمریکا باز گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (جمعه)، در گزارشی به تأثیر پیروزی احتمالی «جو بایدن» نماینده دموکرات‌ها بر مسئله فلسطین و تصمیمات آتی او در این خصوص پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این روزنامه صهیونیستی پیش‌بینی کرده است که در صورت پیروی بایدن، مسئله فلسطین  بار دیگر به دستور کار واشنگتن بازخواهد گشت.

یدیعوت آحارانوت همچنین نوشت که بایدن صبحت از راهکار دودولتی، توقف سازی شهرک‌سازی‌ها و همچنین پایان صحبت از طرح الحاق (اشغال)‌ کرانه باختری و غور اردن را بار دیگر پیش خواهد کشید.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود پیش‌بینی کرد، چنانچه بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد، توافق‌های جدید عادی‌سازی روابط  با کشورهای «معتدل» به حال تعلیق در خواهد آمد.

یدیعوت آحارانوت در این خصوص نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به «اسرائیل» سه توافق ‌سازش اعطا کرد و فلسطینیان را از نادیده گرفت؛‌ اما بایدن «آماده بازگردان آنهاست».

روزنامه یادشده همچنین نوشت، ترامپ کارهای زیادی در حق تل‌آویو انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت «اسرائیل» و عادی‌سازی روابط بحرین، امارات و سودان با تل‌آویو بود؛ با این حال، تل‌آویو اکنون در انتظار سرنوشت خود با پیروزی بایدن است.

پیشتر برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی نیز از پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات آمریکا و تغییر سیاست‌های دولت فعلی این کشور در قبال تل‌آویو ابراز نگرانی کرده‌ بودند. «دنی دانون» نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در این خصوص گفته بود: «اسرائیل باید از رئیس‌جمهور "ترامپ" تشکر و در ارتباط با مسائل بنیادین، به حقیقت "بایدن" عادت کند. اوقات دشواری خواهیم داشت زیرا او می‌خواهد به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد».

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =