کاهش کیفیت هوای مناطق پرتردد پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۹ آبان ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد. با این حال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پایتخت طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۹ آبان ماه) با برقراری ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار گرفته است.

طی روز با کاهش تندی باد و افزایش پایداری جو شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد بنابراین در شامگاه امشب (۱۹ آبان ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبحگاه فردا (۲۰ آبان ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود.

افزایش ناپایداری، رشد ابر و احتمال بارش پراکنده طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۲۰ آبان ماه) ادامه می یابد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدود قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۶۸ بود و هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =