نام‌گذاری تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهید «علی صداقت»

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی نیز به نام «علی صداقت» شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نام‌گذاری خواهد شد.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به موضوع پیوند فرهنگ و ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پیوند فرهنگ و ورزش یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که  یکی از مهم‌ترین اقدامات در این مسیر، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم که تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را به نام شهدای مدافع حرم این دانشگاه مزین کنیم. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش کشور تاثیرگذاری قابل توجهی دارد و تیم‌های ورزشی این دانشگاه در مسابقات و میادین مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.

لشگری تصریح کرد: ما به عنوان اولین گام، تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی را که یکی شگفتی سازان دوره رفت مسابقات لیگ برتر بوده است، به نام شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» مزین کردیم و از خانواده این شهید والا مقام تجلیل شد. ما باید راه و رسم شهدا را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم و امیدواریم تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد از راه و رسم شهدا به عنوان یک الگو در زندگی خود استفاده کنند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به امید خدا در گام بعدی، تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی نیز به نام «علی صداقت» شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نامگذاری خواهد شد. تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی در سوپر لیگ کشور در بخش‌های جاده و شهری به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اهمیت پیوند فرهنگ و ورزش عنوان کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما، موضوعاتی مانند ایثار، شهادت، جوانمردی و احترام به حریف و پیشکوت نهادینه شده است؛ لذا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز آموزشی وظیفه دارد تا این مولفه‌های مهم فرهنگی را به دانشجویان آموزش دهد. ما به دنبال این هستیم که فرهنگ ایرانی و اسلامی را با ورزش کشور عجین کنیم و در این مسیر از نقش دانشگاه آزاد اسلامی به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد.

لشگری در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما ارتقای فرهنگ در فعالیت‌های ورزشی است که نامگذاری تیم‌های این دانشگاه به نام شهدا و تجلیل از خانواده آن‌ها، گام کوچکی در این مسیر محسوب می‌شود. درحال حاضر نخبگان ورزشی این دانشگاه را به عنوان سفیران فرهنگی و ورزشی انتخاب کرده‌ایم تا در رویدادهایی مانند پویش «من ماسک می‌زنم» و دعوت به شرکت در رزمایش کمک مومنانه نقش آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =