کانون‌های دانشجویی برای رفع‌های نیازهای غیردرسی ایجاد شوند/ لزوم احیای دانشگاه تمدن ساز

سومین جلسه شورای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سومین جلسه شورای فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، حمید ترنج زر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و برخی از معاونان و مدیران فرهنگی واحدها و مراکز آموزشی استان در راستای بررسی برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی، بروز شدن انتخابات کانون‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای فعالیت ها ی فرهنگی، برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای ، ایجاد کانون فارغ التحصیلان و استفاده از ظرفیت‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشارکت استادان دانشجویان، کارکنان و خانواده‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و تاسیس کانون‌های جدید فرهنگی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات امام خمینی (ره) واحد اراک برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در این جلسه درباره احیای دانشگاه تمدن ساز اسلامی گفت :  در دانشگاه تمدن ساز ،استاد ودانشجوی خود باور هستند و با تعیین اهدافی مبتنی بر گذشته با نگاه به آینده حرکت  و درراستای آن تلاش می‌کنند.

کلانتری گفت: دانشگاه تمدن ساز در ضلع‌های مختلفی است؛ به عنوان مثال یک ضلع دانشگاه تمدن ساز، هنر و اخلاق و ضلع دیگر آن اقتصاد است. ضلع‌های دیگر باید در دانشگاه به آن پرداخته شود و به سایر بخش‌های جامعه نیز رسوخ کند. چنین دانشگاهی جامعه را متحول خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک در بخش دیگر سخنان خود گفت: دو سوم از وقت دانشجویان در دانشگاه می‌گذرد به همین دلیل باید تدابیری داشته باشیم که این وقت در خوابگاه ها نیز بگذرد تا دانشجویان آسیب کمتری ببیند. درواقع باید زمینه و بستری را مانند خانه فرهنگ ایجاد کنیم که در آن سایت کامپیوتر، اتاق فکر، اتاق فیلم یا ویدئو کلوپ وکتابخانه باشد و دانشجو برای ماندن در خوابگاه رغبت پیدا کند .

وی در ادامه بر تقویت فعالیت‌های ورزشی با آماده‌سازی و فراهم کردن امکانات وتجهیزات ورزشی برای بعد از زمان کرونا،برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، همکاری و تعامل بیشتر با معاونت فرهنگی واحد اراک به عنوان رئیس شورای فرهنگی استان، رصد فعالیت‌های فرهنگی واحد ها ومراکز آموزشی و برگزاری جلسات شورا در واحدهای استان بصورت چرخشی تاکید کرد.

کلانتری ایجاد کانون های فرهنگی جدید و تقویت آن‌ها در حوزه‌های مختلف جهت رفع نیازهای غیر درسی و فرهنگی و توانمند سازی دانشجویان را موثر دانست.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی  با بیان این که فعالیت انجمن‌های علمی باید در مجموعه فرهنگی دانشگاه کادرسازی شود، گفت: ترویج پژوهش در بدنه دانشجویی، آموزش ترویج یافته‌های علمی با برگزاری همایش ،سمینار و چاپ مجلات علمی در تقویت، رشد و شکوفایی انجمن‌های علمی مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =