راه‌اندازی سایت مرکز مشاوره برای ارائه خدمات آنلاین به دانشجویان دماوندی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از راه‌اندازی سایت مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی برای تسهیل در ارائه خدمات برخط خبر داد.

مهدی ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی خدمات غیر حضوری و بعضاً حضوری خود را در قالب‌­های گوناگون به جامعه دانشگاهیان و نیز عموم شهروندان ارائه کرده است.

وی افزود: در این راستا، مشاوران مرکز مشاوره به صورت حضوری، تلفنی و ایمیل پاسخگوی استادان، دانشجویان و کارمندان بوده­‌اند و اطلاعات آنها در سایت و کانال­‌های خبری دانشگاه منتشر شده است. در این بخش، توانستیم از خدمات مشاوره و پزشکی برخی متخصصان همچون دکتر جزایری فوق تخصص ارتوپد به صورت حضوری در روزهای یکشنبه بهره‌­مند شویم. همچنین مشاور سلامت و پزشک مرکز نیز هفته‌­ای یک روز به صورت حضوری در واحد دماوند به ارائه خدمات مشغول بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: در آغاز همه‌­گیری بیماری، مرکز مشاوره با بهره­‌گیری از دستورالعمل­‌های بهداشتی وزارت بهداشت مسابقه‌­ای با عنوان «کرونا را شکست می­‌دهیم» با هدف آشنایی دانشجویان و کارکنان واحد دماوند با کووید ۱۹ و راه­‌های پیشگیری و درمان آن برگزار کرده است.

ملک‌محمدی با اشاره به همکاری مرکز مشاوره دانشگاه در تولید محتوای آموزشی عنوان کرد: در ۱۰ ماه گذشته، به طور مرتب کلیپ­‌های متعددی در ارتباط با کرونا، خانواده و تربیت فرزند، موضوعات اعتقادی و مذهبی در سایت و کانال‌­های دانشگاه بارگذاری شده است. در این ویدئوها از سخنان استادان مطرح استفاده شده و هم بخشی از آنها تولید معاونت فرهنگی واحد دماوند بوده است. بعضاً از ظرفیت استادان و متخصصان ادارات شهرستان همچون شبکه بهداشت و درمان بهره برده­‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین پیام‌­های متعددی در ارتباط با دستورالعمل‌­های بهداشتی در محیط آموزشی، کار و منزل در سایت و فضای مجازی و در فواصل مشخص منتشر شده است. از دیگر اقدامات مرکز مشاوره واحد دماوند برگزاری وبینارهای آموزشی- مهارتی است که تاکنون مواردی برگزار و طبق برنامه‌­ریزی پیش رفته و باقی کارگاه‌ها نیز به صورت ماهیانه ادامه خواهد داشت. گروه معارف اسلامی نیز در این زمینه همکاری مناسبی داشته است. دانشجویان شرکت کننده دانشجویان با حضور در این وبینارها با ارائه گزارش به استاد خود می‌توانند از امتیاز فعالیت فوق العاده کلاسی بهره‌­مند شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگری که برنامه­‌ریزی شده که در حوزه‌­های مختلفی از جمله مسائل حقوقی، کسب‌وکار، و ساخت‌وساز کلیپ­‌ها و پادکست‌هایی با استفاده از ظرفیت اساتید واحد دماوند به ویژه اعضای هیئت علمی تولید شود که حاوی مطالب کاربردی برای دانشگاهیان و عموم جامعه باشد. پس از اتمام تدوین و ویرایش، به نام مرکز مشاوره در سایت و کانال‌­های واحد دماوند و شهرستان منتشر خواهد شد.      

وی خاطرنشان کرد: محل مناسبی برای مرکز مشاوره تجهیز و آماده شده که پس از عادی شدن شرایط، خدمات حضوری به دانشگاهیان را با قوت بیشتر و در حوزه­‌های متنوع‌­تر از جمله مشاوره حقوقی، کسب‌وکار و ساخت‌وساز از سرخواهد گرفت. همچنین راه‌­اندازی سایت مرکز مشاوره و ارائه خدمات برخط از دیگر برنامه‌­های معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد دماوند است که در صورت تأمین اعتبارات و زیرساخت­‌ها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =