لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری با بیان اینکه بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سیصد و سی و هشتمین جلسه هیئت دولت، لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین‌المللی کار بررسی و تصویب شد، گفت: این لوایح برای ادامه تشریفات قانونی به مجلس شواری اسلامی تقدیم می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اصلاحیه ۱۹۸۶ اساسنامه سازمان بین المللی کار از جمله این لوایح است، افزود: مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (شماره ۱۴۴)، مقاوله نامه بازرسی کار (شماره ۸۱)، مقاوله نامه ایمنی و بهداشت در معادن (شماره ۱۷۶)، مقاوله نامه حداقل سن کار (شماره ۱۳۸)، مقاوله نامه آمارهای کار (شماره ۱۶۰) و مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۵۵) عناوین این لوایح هستند.

شریعتمداری اظهار داشت: این لوایح پس از بررسی‌های کارشناسی و تبیین ضرروت های موجود به منظور حفظ و صیانت از جامعه کارگری و کارفرمایی کشور و لزوم ارتقای موازین و مقررات کار و با توجه به اهمیت اجرای اصل سه جانبه گرایی و تعمیق تعاملات با شرکای اجتماعی دولت، با مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذی ربط و بهره گیری از نظرات تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی تهیه و پیشنهاد شده است.

به گفته این مقام مسئول مقاوله نامه‌ها دارای مفاد مهمی راجع به مشاوره‌های سه جانبه مربوط به مصوبات سازمان بین المللی کار، ساختار و تنظیمات مربوط به بازرسی کار و ایمنی و بهداشت کار، حمایت از کودکان و نوجوانان بدو ورود به سن کار و نظام جامع آمارهای کار است. این لوایح در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می‌شوند.

انتهای یپام/

کد خبر: 1084424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =