ماسک خودرو ۹۹.۸ درصد ویروس ها را از بین می برد

یک شرکت خودروسازی ژاپنی فیلتری برای اتومبیل ها ابداع کرده که ماسک خودرو نام گرفته و می تواند در ۱۵ دقیقه ۹۹.۸ درصد ذرات ویروسی را از بین ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دیلی میل، شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد فیلتر هوای جدیدی ابداع کرده که نه تنها از ورود ویروس‌ها به خودرو جلوگیری می‌کند، بلکه پاتوژن های وارد شده را نیز نابود می‌کند.

عملکرد این فیلتر جدید که Kurumaku یا «ماسک خودرو» نام دارد مانند ماسک‌های طبی برای انسان است. ماسک مذکور اکنون برای میکرو خودروی N-Box Kei شرکت هوندا ژاپن موجود است و روی فیلتر عادی وسیله نقلیه قرار می‌گیرد. این فیلتر قطرات میکروسکوپی ویروس را نابود می‌کند.

در این فناوری جدید از سیستم تبدیل فسفات روی استفاده شده است. خودروسازان همین مواد را برای اجتناب از زنگ زدگی به کار می‌برند. هوندا ادعا می‌کند ماسک مذکور به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

خودروساز ژاپنی بدون اشاره مستقیم به ویروس کرونا اشاره می‌کند «ماسک خودرو» می‌تواند ۹۹.۸ درصد از قطرات ویروس را ۱۵ دقیقه پس از روشن کردن سیستم تهویه خودرو از بین ببرد. ۹۹.۹ درصد ویروس‌ها نیز ۲۴ ساعت بعد از روشن شدن سیستم از بین می‌روند.

طبق اطلاعات موجود این فیلتر در خودروی N-Box Kei به کار برده شد و توانست ۹۹.۸ درصد از مولکول‌های هوابرد ای -کولای را در ۱۵ دقیقه و ۹۹.۹ درصد آنها را در ۲۴ ساعت نابود کند.

هرچند این فیلتر نمی‌تواند ویروس‌های موجود روی سطوح سخت مانند دسته در و کلیدهای خودروها را از بین ببرد.

عمر هر فیلتر مذکور حدود یک سال یا معادل ۹۳۰۰ مایل تردد با خودرو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =