جزئیات «طرح حق جذب سرآمدان علمی دانشگاه آزاد اسلامی» اعلام شد

شیوه نامه محاسبه و پرداخت حق جذب سرآمدی اعضای هیات علمی دانشگاه برای توجه به دستاوردهای کیفی کوتاه مدت و بلندمدت، در جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، با عنایت به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص حمایت از سرآمدان علمی دانشگاه، شیوه نامه محاسبه و پرداخت حق جذب سرآمدی اعضای هیات علمی دانشگاه برای توجه به دستاوردهای کیفی کوتاه مدت و بلندمدت، روز شنبه 11 بهمن ماه در جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

تصویب این شیوه نامه به منظور افزایش انگیزه اعضای هیات علمی جهت افزایش کیفیت تولیدات علمی در مسیر انجام پژوهش‌های تاثیرگذار و ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی است.

جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص با اشاره به مشمولان دریافت حق جذب سرآمدان علمی، گفت: اعضای هیات علمی که با توجه به تخصص خود و در چارچوب ضوابط هیات حمایت از کرسی های نوآوری و نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، کرسی نوآوری و نظریه پردازی موفق برگزار کرده اند، می توانند از این حق جذب بهره مند شوند.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آن دسته از اعضای هیات علمی که بتوانند در مجلات یک درصد اول فهرست موضوعی مقالات خود را به چاپ برسانند یا تولیدات علمی آنها به دلیل کیفیت بالا در لیست مقالات پراستناد Highly Cited پایگاه کلاریویت آنالیتیکس (Web of Science) قرار گیرد نیز مشمول دریافت این حق جذب خواهند بود.

جهان با بیان اینکه اعضای هیات علمی دارای شاخص h اسکوپوس بالا نیز از این طرح بهره مند خواهند شد، گفت: اعضای هیات علمی که بتوانند براساس اعلام سالانه پایگاه کلاریویت آنالیتیکس در لیست دانشمندان یک درصد برتر جهان (Highly Cited Researcher) قرار گیرند و آن دسته از اعضای هیات علمی که جوایز معتبر ملی و بین المللی نظیر جایزه مصطفی(ص)، خوارزمی، فارابی، مدال فیلدز(Fields Medal) در حوزه ریاضیات و جایزه نوبل(Nobel Prize) در رشته های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات، اقتصاد و صلح، به آنها تعلق گیرد نیز مشمول دریافت حق جذب خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی که در مجلات اصلی Nature با ISSN:0028-0836 و Science با ISSN:0036-8075 به عنوان نویسنده مسئول یا اول، مقاله علمی منتشر کنند نیز شامل این طرح خواهند بود.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حق جذب سرآمدی براساس مجموع موارد امتیازآور و براساس ارزیابی نهایی اداره کل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی محاسبه شده و در قالب پرداخت جداگانه‌ای تا سقف ماهانه 50 میلیون ریال محاسبه و به صورت سه ماه یک بار پرداخت خواهد شد.

جهان با تأکید بر اینکه پرداخت حق جذب صرفاً برای یک سال است و به صورت سه ماه به سه ماه پرداخت می شود، گفت: در صورت امتیازآوری مجدد اعضای هیأت علمی، این طرح برای یک سال دیگر قابل تکرار خواهد بود. در صورت اخذ امتیاز مجدد، این پرداخت مطابق آیین‌نامه قابل انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088376

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =