طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تقدیم «طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» با ۷۲ امضا به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انواع گسترده همکاری‌ معلمان با آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و فشاری که به نمایندگان درباره ضرورت استخدام معلمان وارد بود، طرحی جامع در این راستا تنظیم شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم، طرح مذکور را منطبق با سیاستگذاری‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی  دانست و گفت: بر اساس این طرح، آموزش و پرورش مکلف است ظرف 5 سال نیروهای مورد نیاز خود را با جزئیات احصا کند و سازمان امور استخدامی نیز موظف به فراهم کردن شرایط برای بستر استخدامی این نیروهاست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در این طرح تأکید شده که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به عنوان تنها مبادی ورود معلم به آموزش و پرورش است.

وی افزود: همچنین در این طرح آمده است که حداقل 60 درصد نیروهای آموزش و پرورش باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان با طی دوره 4 ساله تأمین شوند و مابقی نیروها نیز از طریق آزمون ذیل ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند و باید یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ببینند. استفاده از عبارت «حداقل» به این دلیل بوده که مطلوب ما جذب 100 درصدی نیروها از طریق دوره 4 ساله است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه همه فارغ‌التحصیلان از جمله افراد تازه فارغ التحصیل شده در رشته‌های مختلف نیز حق شرکت در این آزمون استخدامی ذیل ماده 28 را دارند، افزود: نکته مهم این است که معلمان فعلی شاغل در آموزش و پرورش در آزمون مذکور به تعداد سنوات فعال در آموزش و پرورش ضریب خواهند داشت تا تجربه این عزیزان در این رقابت به آن‌‎ها در قبولی آزمون کمک کند. همچنین سن معلمان در این قانون تا سقف 45 سال دیده شده است.

متفکرآزاد به عنوان طراح این طرح یادآور شد: همچنین در تبصره این طرح نسبت به هرگونه به کارگیری از مبادی دیگری غیر از این قانون جرم انگاری شده تا دیگر به کارگیری‌های غیرمتعارف در آموزش و پرورش ادامه نداشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: در این طرح، عددی برای آموزش و پرورش تعیین نشده است و آموزش و پرورش باید بر اساس نیاز خود نیرو جذب کند و دیگر اجازه عقد قراردادهای خارج از این ضوابط با معلمان را نخواهد داشت.

پایان پیام/

کد خبر: 1089391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرش IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      بسیار تنگ نظرانه بدون در نظر گرفتن شرایط کسانی که سالها در آو پ زحمت کشیده اند حداقل دلیل 60 به 40 رو می گفتید