رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه در اولویت طرح پویش هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: «در طرح پویش اکثر رشته‌ها می‌توانند شرکت کنند اما رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه مانند نساجی، شیمی، مهندسی برق، کامپیوتر، معدن و... در اولویت هستند.» 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درخصوص برنامه‌های این استان در توسعه طرح پویش گفت: «تاکید چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب بر تولید نشان از اهمیت این امر در توسعه کشور دارد؛ رکن اصلی سیاست مقاومتی کشور را تولید شکل می‌دهد. این نکته کلیدی تاکید مقام‌معظم‌رهبری در نام‌گذاری سال‌های گذشته و امسال است. مهم‌ترین نقش را هم در تولید داخلی دانشگاه‌ها برعهده دارند. دانشگاه‌ها با جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت کاربردی کردن آن و تربیت نیروی متخصص می‌توانند هم در تولید پشتیبان خوبی باشند هم عوامل و موانع را رفع کنند.» 

او اضافه کرد: «طرح پویش طرحی در راستای تحصیل دانشجو همزمان با مهارت‌آموزی در محیط کار و تامین نیروی متخصص برای صنایع مختلف است که اجرای صحیح آن باعث رفع دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز خواهد شد و همان‌طور که گفته شد این طرح می‌تواند با تربیت نیروی کارآمد و کاربلد یکی از مسیرهای رفع موانع تولید را فراهم سازد.» 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: «در طرح پویش اکثر رشته‌ها می‌توانند شرکت کنند اما رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه مانند نساجی، شیمی، مهندسی برق، کامپیوتر، معدن و... در اولویت هستند.» 

او با بیان اینکه جذب دانشجویان بستگی به نیاز صنایع و استقبال دانشجویان دارد، تصریح کرد: «به محض نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی فراخوان نیز اعلام خواهد شد. همچنین با توجه به صنایع مختلف در استان یزد و وجود معادن صنایع نساجی و پوشاک، فرآورده‌های شیمیایی، صنایع وابسته به معادن و متالورژی و کاشی و سرامیک جزء برنامه استان یزد است.»

طباطبایی در پاسخ به این سوال که صنایع چه نوع حمایت‌هایی از دانشجویان خواهند کرد، توضیح داد: «حمایت دانشجویان در محیط کار و فراهم کردن امکانات یادگیری و مهارت‌آموزی بهترین کمکی است که صنایع می‌توانند در این زمینه داشته باشند. از نظر مادی نیز صنایع مختلف می‌توانند در قبال کار دانشجو به دانشجو کمک شهریه پرداخت کنند.»

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام /

کد خبر: 1092772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =