«کورس بین الملل آنلاین» دانشکده پزشکی تهران برگزار می‌شود

دوره یکماهه بین الملل دانشکده پزشکی تهران در روزهای ۲۳ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ با عنوان «کورس بین الملل» به صورت آنلاین و با حضور بیش از ۲ هزار دانشجوی ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اولین نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی در سالن شورای دانشکده برگزار شد و شهریار نفیسی رئیس دانشکده با تبریک مجدد سال نو به اعضای هیئت رئیسه، از حضور آنها شرایط قرمز کرونایی تشکر کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و حضور فیزیکی دانشجویان مقاطع و دوره‌های کارآموزی و کارورزی در بیمارستان‌های تابعه دانشکده، تعطیلی مجموعه امکان پذیر نیست و تنها می‌توانیم محدودیت‌هایی مانند پیک‌های گذشته کرونا، صرفاً شیفت بندی کارکنان را اجرا کنیم، در خصوص گروه‌های آموزشی نیز مدیر گروه تصمیم گیر خواهد بود.

در ادامه جلسه ایمانی به موضوع تعطیلی کارآموزان اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشکده‌های پزشکی با توجه به شرایط قرمز کرونایی نسبت به تعطیل کردن دوره‌های پزشکی اقدام کرده‌اند که ما در دانشکده پزشکی تهران، مخالف انجام هرگونه تصمیمات جزیره‌ای هستیم و فعلاً، مقابل هرگونه تکروی و هر گونه اقدام می‌ایستیم تا فرصت مناسب تصمیم یکپارچه اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: هر گونه تصمیم جزیره‌ای موجب خواهد شد دانشجویان از برنامه درسی خود یکسال عقب بیافتند و ما باید تصمیم درستی برای آنها بگیریم.

نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری کورس بین المللی آنلاین از ۲۳ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: این دوره یک ماهه در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و بیش از ۲ هزار نفر دانشجو از کشورهای ایران، آذربایجان، اوکراین، هلند و… برای شرکت در این برنامه علمی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: استادان ایرانی و خارجی به زبان انگلیسی در این برنامه هر روز چهار ساعت سخنرانی خواهند کرد، موضوع این برنامه بیماری‌های داخلی و هر روز یک موضوع خواهد بود.

در ادامه جلسه، علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده از تکمیل موضوع ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی خبر داد و گفت: شیوه نامه واحد و مدون این ساختار که در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفته بود تکمیل شد و برای بررسی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آماده است.

وی ادامه داد: در تدوین ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی، گروه‌های پزشکی بالینی دانشکده پزشکی متشکل از اعضای هیئت علمی در یک رشته از تخصص‌های پزشکی بالینی دایر در دانشکده هستند که شرایط این گروه‌ها با توجه به گستره خدمات بالینی که به جامعه ارائه می‌کنند، از همدیگر متفاوت است.

لباف ادامه داد: ساختار گروه‌ها، علاوه بر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی لازم است با خدمات درمانی که گروه‌ها ارائه می‌کنند نیز متناسب است. این ساختار جدید بر چهار ماده و اصل استوار است، که در ذیل هر یک این ماده‌ها نحوه انتصاب، وظایف و اختیارات باز تعریف شده است.

وی افزود: این ساختار از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شده و در جلسات متعددی در هیأت رئیسه دانشکده مورد بررسی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =