«زلنسکی» دعوت برای ملاقات با پوتین در مسکو را رد کرد

رئیس جمهور اوکراین دعوت روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» در مسکو را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از کی یف پست؛ «الکسی رزنیکوف» معاون نخست وزیر اوکراین و معاون سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور در گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس، پیشنهاد اخیر رئیس جمهور روسیه برای دیدار با همتای اوکراینی خود در مسکو را رد کرد.

رزنیکوف تصریح کرد: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود را برای مذاکره در مسکو بپذیرد. رئیس جمهور اوکراین نمی تواند در هنگام جنگ به پایتخت کشوری برود و با شخصی که نماینده کشور دشمن است دیدار کند.  

رزنیکوف پیشنهاد پوتین برای دیدار با زلنسکی در مسکو را عجیب خواند و افزود: چنین دیداری باید در چارچوب گروه نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برگزار شود.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به دعوت همتای اوکراینی خود برای دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین، از وی برای دیدار در مسکو دعوت کرده بود.

گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس از نمایندگان روسیه، اوکراین و جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک تشکیل یافته و تاکنون چندین دور مذاکرات در چارچوب آن در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1093955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =