پوتین: اولویت کاری من درگیری نظامی در اوکراین است

رئیس جمهور روسیه گفت: مهمترین اولویت کاری وی، درگیری نظامی در اوکراین (عملیات نظامی ویژه) است. روز من با این موضوع شروع شده و با آن تمام می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، امروز یکشنبه، در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین. پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور، تاکید کرد مهمترین اولویت کاری وی، درگیری نظامی در اوکراین (عملیات نظامی ویژه) است. وی گفت: «روز من با این موضوع شروع شده و با آن تمام می شود».

توضیحات امیرعبداللهیان درباره موضع ایران در قبال جنگ اوکراین

رهبر روسیه در مورد اینکه معمولاً روزش را چگونه سپری می‌کند، صحبت کرد.  وی یادآور شد که در طول روزهای کاری به مسائل مربوط به عملیات نظامی ویژه رسیدگی می کند و به صورت شبانه روزی با مقامات مسئول در این زمینه در تماس و گفتگو است.

رئیس جمهور  افزود که کنفرانس‌ها، جلسات کاری و گفتگوهای تلفنی با مقامات داشته و با آنها در مورد مسائل مربوط به عملکرد شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی و استفاده از سلاح هایی که آنها تولید می‌کنند، صحبت می‌کند. وی افزود: «ما در مورد اثربخشی تسلیحات صحبت می‌کنیم، در مورد اینکه در چه زمینه و چه چیز دیگری باید روی آنها کار شود، کمی و کاستی‌ها در کجاست و چگونه برطرف شود. ما درباره این صحبت می‌کنیم که چگونه، از چه راهی، چه مراحل و با چه سرعتی باید تلاش‌ها را افزایش دهیم.»

به گفته وی، شرکت‌های مجتمع صنایع دفاع در شرایط کنونی تقریباً ۲ یا حتی ۳ شیفتی کار می کنند تا نیازهای نیروهای مسلح روسیه را تامین کنند.

افزایش توان دفاعی روسیه نباید به اقتصاد کشور آسیب برساند

رئیس جمهور روسیه در این مصاحبه تلویزیونی همچنین بر اهمیت افزایش توان دفاعی روسیه بدون به خطر انداختن روند توسعه اقتصادی تاکید کرد. ولادیمیر پوتین گفت:   «البته، ما همیشه در مورد امنیت مالی نیز گفتگو می کنیم. برای اینکه تولید تسلیحات و تجهیزات با سرعت و حجم مورد نیاز و با کیفیت مناسب پیش برود و تمامی تعهدات اجتماعی در قبال کشور  نیز انجام شود، چنین بحث هایی بسیار ضروری هستند.»

وی یادآور شد: «همه چیز باید هماهنگ باشد، تلاش در زمینه افزایش توان دفاعی نباید به موضوع اصلی آسیب برساند. و مهمترین مسئله <...> اقتصاد کشور است. به عقیده وی،  روسیه با تکیه بر توانایی خود احساس اطمینان می‌کند و قادر است تمام برنامه ها و وظایف برنامه ریزی شده را اجرا کند.

پیش از این، در اواسط ماه ژوئن، دنیس مانتوروف، معاون نخست وزیر روسیه، وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد که شرکت های وابسته به مجتمع صنایع نظامی کشور در حال حاضر تقریباً ۱۰۰ درصد سفارشات دفاعی دولتی را انجام می دهند. علاوه بر این، به گفته وی، برنامه هایی که برای سال ۲۰۲۳ تصویب شده‌اند حتی در مواردی جلوتر از برنامه ریزی انجام شده اجرا می شوند.

به نوبه خود، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه نیز در اواخر ماه مه  یادآور شد که مجتمع صنایع نظامی برای نیازهای نیروهای مسلح برای درگیری نظامی در اوکراین، تولید را چندین برابر افزایش داده است. به گفته وی، در عین حال بهبود کیفیت تسلیحات و تجهیزات نیز مورد توجه است. میشوستین یادآور شد که اقدامات مناسبی در راستای توسعه ظرفیت تولید صنایع دفاعی انجام شده است.

در ماه دسامبر سال گذشته، پوتین اعلام کرد که مهمترین وظیفه شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی روسیه این است که در مدت زمان کوتاهی سلاح و مهمات را در اختیار تمامی واحدهای پیشروی نیروهای مسلح روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =