اعلام نتایج سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد و ارزیابی وضعیت عملکردی آنها و به منظور حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی، سطح بندی این مراکز صورت گرفته است. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد و ارزیابی وضعیت عملکردی آنها و به منظور حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی، سطح بندی این مراکز صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: مستندات ارسالی مراکز رشد کشور از طریق سامانه ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد مورد بررسی قرار گرفته است. این مستندات شامل قراردادهای هسته ها/واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، ارستارتاپ ها، چالش های فناوری، تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت می باشند، زیرساختارهای فناوری در مراکز رشد و سایر موارد دیگر است.

 دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: بر اساس نتایج ارزیابی ها، مراکز رشدی که امتیاز 600 و به بالا را اخذ کرده اند موفق به کسب سطح یک، شده اند.  مراکز رشد سطح یک عبارت از مرکز رشد واحد اصفهان، قزوین، مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان ، مشهد، اراک، تهران جنوب، اهواز، علوم و تحقیقات تهران و مرکز رشد واحد اردبیل هستند. 
مراکز رشدی که امتیاز 300 و به بالا را اخذ کرده اند موفق به کسب  سطح دو، شده اند که عبارتند از مرکز رشد واحد رودهن، کرج، دورود، تهران شمال، زنجان، رشت، ساری، نجف آباد، سنندج، ایلام، سیرجان، دزفول، قائم شهر، زاهدان، بجنورد و مرکز رشد واحد قوچان می باشند. همچنین مراکز رشدی که کمتر از 300 امتیاز را کسب نمودهذاند در سطح سه، قرار میگیرند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی دقیق مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت های این مراکز شناسایی شده و جهت رفع آنها از طریق فعالیت های توانمند سازی مدیران مراکز رشد اقدام کرد. از سوی دیگر شناسایی مراکز رشد فعال به ایجاد سراهای نوآوری کمک می کند.  بر اساس بخشنامه شماره 55228/50 مورخ 04/11/1399 میزان حق سرپرستی مدیران مراکز رشد بر اساس این سطح بندی است که باعث ایجاد انگیزه در مدیران فعال و توانمند این مراکز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =