ادعا نداریم در مبارزه با فساد به نقطه مطلوب رسیده‌ایم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عملکردمان در دوره تحول قضائی به میزان قابل توجهی تغییر پیدا کرده و البته دستگاه قضائی به هیچ عنوان ادعایی ندارد که در مبارزه با فساد به نقطه مطلوب رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست تخصصی ارزیابی روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور با بیان اینکه مسئله مبارزه با فساد، دغدغه ۲۰ ساله مقام معظم رهبری است عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ فرمانی ۸ ماده‌ای را برای مبارزه با فساد صادر و در آن به مدیران و مسئولان کشور توصیه کردند که نسبت به مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی اهتمام داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستاوردهای و پیشرفت‌های قوه قضائیه در مقوله مبارزه با فساد طی دو سال اخیر گفت: عملکردهای این عرصه در دوره تحول قضائی به میزان قابل توجهی تغییر پیدا کرده است و البته دستگاه قضائی به هیچ عنوان ادعایی ندارد که در مبارزه با فساد به نقطه مطلوب رسیده است.

اسماعیلی با اشاره به نظرسنجی تیرماه سال ۹۷ مرکز تحقیقات صداوسیما که رضایت ۲۷ درصدی از عملکرد قوه قضائیه در حوزه مبارزه با فساد را نشان می‌داد، عنوان کرد: طبق افکارسنجی صورت گرفته از سوی مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران که در تیر ۹۹ انجام شد، در میان ۱۳ اولویت تعیین شده بیش از ۲۸ درصد مردم از قوه قضائیه درخواست داشتند که مبارزه با مفاسد اقتصادی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد؛ اولویت ۱۰ درصد از مردم اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی بود و ۹.۳ درصد مردم نیز حل مشکلات و رسیدگی به حقوق و شکایات مردم را در اولویت می‌دانستند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در نظرسنجی صورت گرفته از سوی مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران مشخص شد که ۷۰ درصد مردم اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفاسد را واقعی می‌دانند نه نمادین، افزود: ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که وضعیت برخورد با قضات و کارکنان متخلف درون قوه قضائیه نسبت به گذشته بهتر شده است.

اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه ۵۷ درصد مردم معتقدند که بدنه دستگاه قضا در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی منویات رئیس قوه قضائیه را اجرایی می‌کنند، از افزایش ۳۰ درصدی امید به آینده در سطح جامعه در نتیجه اقدامات فسادستیزانه قوه قضائیه خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =