درخشش کاراته کاها در لیگ وان پرتغال

کاراته کاهای ایران در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان، که در پرتغال برگزار شد خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ کاراته ایران در رقابت‌های لیسبون پرتغال موفق به کسب چهار مدال و یک سهمیه المپیک شد و عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشت.در این رقابتها ذبیح الله پورشیب به مدال طلا رسید،بهمن عسگری نقره گرفت،سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی به مدال برنز رسیدند و سارا بهمنیار سهمیه المپیک را کسب کرد.

مرد تمام نشدنی

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم مردان کاراته ایران سالهاست در سطح اول این رشته فعالیت میکند و افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده و در اکثر رقابتهای مهم بین المللی نیز به مدال طلا رسیده است.پورشیب بار دیگر در مسابقات پرتغال خوش درخشید و به مدال طلای مسابقات دست یافت تا همچنان به کسب سهمیه المپیک امیدوار باقی بماند.

 بازگشت درخشان عباسعلی

حمیده عباسعلی کاپیتان تیم بانوان ایران  که مدتها درگیر مصدومیت بود و عمل جراحی سنگینی را پشت سر گذاشته بود، در بازگشت به تاتامی عملکرد خوب و درخشانی از خود به نمایش گذاشت. بانوی پر افتخار ورزش ایران گرچه بعد مدتها در مسابقات حاضر میشد، اما با کسب مدال برنز و عملکرد درخشان در لیسبون موجب حیرت همگان شد و خود را مدعی جدی کسب مدال در المپیک معرفی کرد.

سهمیه ی شیرین تر از مدال

بی شک مهمترین دستاورد کاراته کاهای ایران در مسابقات لیگ وان پرتغال را میتوان کسب دومین سهمیه المپیک کاراته بانوان ایران، توسط سارا بهمنیار دانست.بهمنیار در دور اول رقابتها حریفی از اسپانیا را شکست داد،اما در دیدار دوم مغلوب حریف فیلیپینی شد تا در جدول شانس مجدد پس از پیروزی بر حریفانی از کلمبیا و مصر برای کسب مدال برنز رقابتها به مصاف قهرمان سال ۲۰۱۶ جهان از فرانسه رود.اگرچه بهمنیار با شکست در رده بندی از کسب مدال بازماند اما به دلیل حذف رقیب مستقیمش از اتریش باکسب امتیاز بالاتر توانست صعود خود به المپیک را قطعی کند.پیش تر عباسعلی سهمیه المپیک را کسب کرده بود.

ایران در جایگاه دوم

پس از پایان مسابقات لیگ وان پرتغال، رقابت‌های کسب امتیاز ورودی المپیک به پایان رسید و فدراسیون جهانی رنکینگ نفراتی که از بخش امتیازی سهمیه المپیک را کسب کردند منتشر کرد.بر همین اساس ترکیه با ۵ سهمیه و ایران و ایتالیا هر کدام با ۴ سهمیه بیشترین سهمیه المپیک را کسب کرده اند.تا به اینجای کار عباسعلی و بهمنیار در بخش زنان و گنج زاده و عسگری در مردان سهمیه المپیک را بدست آورده اند.

مرحله نهایی رقابتهای کسب سهمیه المپیک ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه به میزبانی فرانسه و در شهر پاریس برگزار میشود.باید دید در پایان، چند سهمیه ی کاراته در اولین دوره المپیکی شدنش به ایران میرسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =