بارسا - اتلتیکو، نقطه عطف لالیگا

در حساس‌ترین دیدار هفته سی و پنجم لالیگا دو تیم صدرنشین اتلتیکومادرید و بارسلونا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ در چار چوب هفته سی و پنجم لالیگا، دو تیم بارسلونا و اتلتیکومادرید شنبه از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت.به جرأت این دیدار را میتوان حساس‌ترین دیدار دو تیم در پنج سال اخیر تلقی کرد.

یک معادله و سه مجهول

در فاصله چهار هفته تا پایان فصل، اتلتیکو با ۷۶ امتیاز صدرنشین است و رئال مادرید و بارسلونا با ۷۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.با توجه به شرایط جدول هر دو تیم بارسلونا و اتلتیکو به برد در این دیدار نیاز دارند و بی شک نتیجه ی مساوی، برنده ای جز رئال مادرید نخواهد داشت.باید دید در پایان این دیدار، کدام تیم به پیروزی خواهد رسید بارسلونا، اتلتیکو یا رئال مادرید؟

از نوامبر ۲۰۲۰ تا می ۲۰۲۱

دیدار رفت دو تیم در چارچوب هفته دهم لالیگا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شد.در آن دیدار اتلتیکو در دقیقه ۴۸ و روی خروج اشتباه ترشتگن،توسط کاراسکو به گل رسید و بازی را یک بر صفر به سود خود به پایان رساند.در پایان آن دیدار اتلتیکو ۹ امتیاز از بارسا پیش افتاد که این بیشترین اختلاف امتیاز دو تیم از سال ۱۹۹۵ محسوب میشد.از آن زمان تا به امروز شرایط دو تیم دستخوش تغییرات زیادی شده است.سرخپوست ها که فصل را فوق العاده شروع کرده بودند حتی اختلاف امتیاز خود با تیم دوم را به بیش از ۱۰ امتیاز رساندند، اما در نیم فصل دوم شرایط تغییر کرد و افت اتلتیکو آغاز شد.از سوی دیگر رئال و بارسا که فصل را ضعیف شروع کرده بودند، رفته رفته بهتر شدند و حالا خود را به دو امتیازی شاگردان سیمئونه رسانده اند.

شکستن دومین طلسم

سرخپوست‌ها که در بازی رفت پس از ۱۰ سال بلاخره موفق به شکست بارسلونا در لالیگا شدند، حالا به دنبال شکستن دومین طلسم خود برابر بارسلونا هستند.نکته جالب توجه این است که ال چولو هرگز موفق به شکست بارسا در نوکمپ نشده است و حالا شاگردان سیمئونه قصد دارند که در این دیدار دومین طلسم ده ساله را هم بشکنند و راه خود را برای فتح لالیگا هموار کنند.دیگو سیمئونه در این ۱۰ سال عملکرد ضعیفی برابر بارسلونا از خود به جای گذاشته است و تنها در ۳ بازی برابر بارسا پیروز شده که ۲ پیروزی آنها در لیگ قهرمان بوده است و تنها پیروزی آنها در لالیگا هم به دیدار رفت دو تیم باز میگردد.

بازگشت ال پیستولرو به خانه

لوئیس سوارز که در ابتدای فصل،پس از شش سال حضور در بارسلونا،با یک قرارداد آزاد به اتلتیکو پیوست، در این دیدار برای اولین بار به نوکمپ باز خواهد گشت و مقابل تیم سابق خود به میدان خواهد رفت. سوارز که پس از مسی و سزار سومین گلزن تاریخ بارسلونا به حساب می آید در حالی امشب برای اولین بار مقابل بارسا به میدان میرود که در بازی رفت به علت ابتلا به ویروس کرونا در ترکیب اتلتیکو حضور نداشت. بدون شک تقابل سوارز و مسی که دو ضلع مثلث ویرانگر MSN را تشکیل میدادند، به جذابیت این دیدار اضافه خواهد کرد.

بهترین خط دفاع پذیرای بهترین خط حمله

این دیدار تقابل بهترین خط دفاع و بهتری خط حمله لالیگا نیز محسوب میشود. شاگردان سیمئونه در این فصل از رقابتها با ۲۲ گل خورده بهترین خط دفاع لالیگا را در اختیار دارند.در سوی مقابل بارسلونا که با دریافت ۳۳ گل ضعیف ترین خط دفاعی را بین چهار تیم صدر جدول دارد، با ۸۰ گل زده با اختلاف بهترین خط حمله لالیگا را مال خود کرده است.این آمار به خوبی سبک بازی و فلسفه مربیان دو تیم را نشان میدهد.

اتلتیکو حریف محبوب لئو

لیونل مسی در ۴۲ دیدار گذشته مقابل اتلتیکو ۳۲ گل به ثمر رسانده که تنها در مقابل سویا با زدن ۳۸ گل آمار بهتری داشته است.یان اوبلاک گلر با کیفیت اتلتیکو با دریافت ۱۰ گل از مسی،بیشترین گل خورده را مقابل مسی داشته است.مسی در ۴۲ دیدار گذشته برابر اتلتیکو، تا به حال ۲۴ برد، ۱۰ تساوی و ۸ شکست را تجربه کرده و همواره عملکرد درخشانی به نمایش گذاشته است.اوج کار مسی به دیدار برگشت سال ۲۰۱۹ باز میگردد.جاییکه روخی بلانکوس تنها رقیب جدی بارسا برای فتح لالیگا محسوب میشد.در آن دیدار مسی با یک کاشته ی تماشایی دروازه اوبلاک را باز کرد تا با پیروزی بارسا در آن مسابقه، راه قهرمانی لالیگا هموار شود.

رونالد کومان غایب بزرگ

بارسا در حالی در این دیدار آنسو فاتی و کوتینیو را به دلیل محرومیت به همراه ندارد که حضور برایتویت نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.در سوی دیگر خوزه گیمنز که در تمرینات دچار آسیب دیدگی شده بود به احتمال فراوان در دسترس باشد، اما حضور رنان لودی که در بازی گذشته مقابل الچه مصدوم شد بعید به نظر میرسد.همچنین رونالد کومان سرمربی بارسا به دلیل محرومیت، همانند دیدار گذشته برابر والنسیا، از حضور روی نیمکت بارسا محروم است و آلفرد شرودر به جای او روی نیمکت خواهد نشست‌.

طلسم کاتالونیا

شاگردان سیمئونه در چند سفر آخر خود به کاتالونیا حسابی به دردسر افتاده اند.اتلتیکو در هیچ یک از هفت بازی آخر خود در کاتالونیا موفق به کسب پیروزی نشده است.یک باخت و یک تساوی مقابل بارسا، یک باخت و یک تساوی برابر اسپانیول، دو تساوی مقابل خیرونا و حذف برابر تیم دسته سومی کورنیا در جام حذفی حاصل کار شاگردان ال چولو در کاتالونیا بوده است.

نکات آماری

بارسلونا و اتلتیکو تا کنون ۱۶۷ بار در لالیگا به مصاف هم رفته اند، که ۷۵ پیروزی برای غول های کاتالان و ۵۱ برد هم برای روخی بلانکوس به ثبت رسیده اشت.بارسلونا در پنج بازی اخیر خود سه برد و دو شکست داشته و اتلتیکو در پنج بازی آخر خود سه برد، یک تساوی و یک شکست را به ثبت رسانده است.همچنین اتلتیکو بهترین تیم بازی های خانگی این فصل لالیگا بوده و در طرف دیگر بارسا بهترین تیم خارج از خانه به حساب می‌آید.

در پایان، این دیدار می‌تواند تا حد زیادی گره کور صدر جدول را باز کند و شاید بتوان به مانند آخرین دیدار دو تیم در فصل ۲۰۱۴، این بازی را هم فینال لالیگا دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =