تولید پروتزهای زانو و لگن ایرانی

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید پروتز مفصل زانو و لگن شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی؛ هادی جواهری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پروتزهای زانو و لگن گفت: انتقال دانش و فناوری تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و توسعه صنایع مرتبط یکی از اهداف شرکت است.

وی گفت: این محصول با نمونه‌هایی که به استخوان پیچ می‌شوند متفاوت است؛ به این شکل که پزشک بافت استخوانی را بریده و خارج می‌کند و مفصل‌های تولیدی ما را جایگزین می‌کند. در حال حاضر سه محصول مفصل زانو، مفصل لگن و بای پولار (نیمه مفصل لگن) عمده‌ترین تولیدات ما را تشکیل می‌دهد.

جواهری در مورد سهم بازار و میزان ظرفیت تولید این محصول نیز توضیح داد و گفت: نیاز بازار به میزان حمایت دولت از عمل‌های ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی بستگی دارد، به عنوان مثال در زمان اجرای طرح سلامت و افزایش حمایت دولت میزان تقاضا برای اینگونه عمل‌ها نیز افزایش یافت و به همان میزان تقاضای بیشتری برای محصولات ما وجود داشت، اما در سال جاری میزان تقاضا نصف شده بود و نزدیک به ۲۲ هزار عمل زانو و همین مقدار عمل لگن و حدود ۷۰ هزار عمل دو قطبی در کشور داشتیم که ما نزدیک به ۱۸ درصد از این بازار را تأمین کردیم.

مدیرعامل شرکت در مورد طرح توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید در این شرکت نیز خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، ۷۵ درصد افزایش فروش را ثبت خواهیم کرد و در سال آینده نیز می‌توانیم با توان کنونی شرکت، میزان فروش را تا ۱۲۰ درصد افزایش دهیم. با وجود اینکه برای تصاحب سهم ۵۰ درصدی بازار هدف‌گذاری کردیم اما به‌طور حتم ۳۵ درصد از بازار را در سال آینده در اختیار می‌گیریم.

وی در مورد برنامه‌های صادراتی این شرکت نیز گفت: هنوز موفق به اخذ مجور فروش در اروپا یا CE نشدیم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مجوز را دریافت کنیم تا امکان صادرات این محصول به اروپا را نیز داشته باشیم. البته تمامی تست‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برای اخذ این مجوز انجام شده و اقدامات آن در حال انجام است.

جواهری در مورد برنامه آینده شرکت نیز گفت: در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات و طراحی کارتأمین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور خود هستیم و برای و امکان صادرات نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: برای تولید مفصل زانوی جدید از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای تسهیلات کردیم که ۱۲ میلیارد تومان مصوب شد و تاکنون ۸ میلیارد آن را دریافت کرده‌ایم. این مبلغ برای خرید مواد اولیه و واردات دستگاه‌های مورد نیاز استفاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =