روسیه از پرتاب آزمایشی یک موشک قاره‌پیما خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک موشک بالستیک قاره‌پیما از یک سامانه موشکی متحرک زمینی را از سایت آزمایشی «کاپوستین یار» در منطقه «آستاراخان» پرتاب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع روسیه گزارش داد نتایج به دست آمده از این آزمایش از قابلیت اتکاپذیری بالای موشک‌های روسیه در تضمین امنیت راهبردی فدراسیون روسیه خبر می‌دهند.

روسیه آبان ماه گذشته با زیردریایی جدید اتمی خود به نام «امپراتور الکساندر ۳» موشک بالستیک «بولاوا» را آزمایش کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک بالستیک «بولاوا» را که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده است از زیردریایی جدید اتمی «امپراتور الکساندر سوم» با موفقیت پرتاب کرد.

وزارت دفاع روسیه دی ماه اعلام کرد که نیروهای موشکی راهبردی این کشور در سال ۲۰۲۴، هفت موشک بالستیک قاره‌پیما پرتاب می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه افزود: طی پنج سال گذشته به عنوان بخشی از پرتاب‌های آزمایشی سامانه‌های موشکی پیشرفته و تمرین‌ها برای ساماندهی نیروهای مسلح روسیه، نیروهای موشکی راهبردی ما، بیش از ۲۰ موشک بالستیک قاره‌پیما را پرتاب کرده‌اند.

سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه در ماه دسامبر (آبان/آذر) گفت: مسکو و واشنگتن توافق کرده‌اند که حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBM) به یکدیگر هشدار دهند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| کی‌یف به زور از غرب موشک پاتریوت می‌گیرد

دکترین هسته‌ای روسیه، این کشور را از استفاده از هر نوع سلاح هسته‌ای منع می‌کند، مگر اینکه روسیه مورد حمله با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی قرار گیرد. ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که تا به حال از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمن استفاده کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =