نکاتی که قبل از فروش تلفن همراه باید بدانید!

پیش از فروش تلفن قدیمی کاربران باید مطمئن شوند داده‌هایشان به طور کامل حذف و حریم خصوصی آن‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از تک مگ؛ ما سالانه حدود ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می‌کنیم. این تعداد به دلیل افزایش مصرف، چرخه عمر کمتر محصول و تعمیرات کمتر وسایل الکتریکی و دور انداختن آن‌ها در حال افزایش است و بیشتر این زباله‌های الکترونیکی در محل دفن زباله سوزانده یا دفع می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، فقط ۱۷.۴ درصد از زباله‌های الکترونیکی بازیافت شد که ارزش این مواد ممکن است تا ۶۵ میلیارد دلار از ارزش بالقوه مواد اولیه باشد. به جای اینکه تلفن خود را در سطل آشغال بیندازید، می‌توانید آن را بازیافت کنید، بفروشید یا اهدا کنید. این بهترین کار برای محیط زیست است، اما مطمئن شوید که از حریم خصوصی شما نیز محافظت می‌شود.

قبل از شروع این فرآیند، با پیروی از چند توصیه برای کاربران iPhone و اندروید از داده‌های خود پشتیبان تهیه کنید و قبل از حذف همه چیز از تلفن قدیمی، هرچیزی را که به آن در تلفن جدید احتیاج پیدا خواهید کرد را نگه دارید.

چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید همه داده‌های شما خارج شده و غیرقابل دسترسی هستند:

جفت کردن همه دستگاه‌ها

هرگونه اتصال بلوتوث را به ساعت‌ها، هدفون‌ها یا سایر دستگاه‌هایی که به تلفن خود متصل می‌کنید، قطع کنید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

از کلیه خدمات خارج شوید

برای کاربران آیفون، این شامل iMessage و App Store است. همچنین باید آیفون خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. بهتر است از سایر سرویس‌های مرتبط مانند فیسبوک یا توئیتر خارج شوید.

رمزعبورها را از مرورگرها حذف کنید

اگر اطلاعات ورود به سیستم خود را در مرورگرهای تلفن ذخیره می‌کنید، برای حذف این اطلاعات نیز کمی وقت بگذارید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

حساب‌های خود را غیرفعال کنید

این بیشتر از مدل‌های اندرویدی برای تلفن‌های اپل صدق می‌کند. کاربران آیفون باید تلفن‌های خود را از حساب‌های iCloud و iTunes خارج کنند. Activation Lock را خاموش کرده و دستگاه‌های خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. همچنین بهتر است قبل از تنظیم مجدد تلفن، از حساب Google خود خارج شوید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

داده‌های خود را با تنظیم مجدد کارخانه حذف کنید

این مرحله نشانگرهای داده‌های شما را پاک می‌کند. برای گوشی‌های آیفون: به تنظیمات، سپس عمومی، سپس تنظیم مجدد بروید، سپس پاک کردن همه محتوا را انتخاب کنید؛ و برای تلفن‌های اندرویدی به تنظیمات، سپس حریم خصوصی، سپس تنظیم مجدد داده‌های کارخانه بروید، سپس تنظیم مجدد تلفن را انتخاب کنید.

سیم کارت را بیرون بیاورید

سیم کارت، اطلاعات مربوط به شما و تلفن همراه شما را شامل می‌شود، از جمله شماره تلفن‌ها، پیام‌های متنی، اطلاعات صورتحساب و استفاده از داده‌ها. هنگامی که تلفن خود را می‌فروشید، مالک جدید به سیم کارت خود احتیاج دارد؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را در تلفن خود بگذارید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

انتهای پیام/

کد خبر: 1096307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =