نحوه پذیرش دانشجوی دکتری ۱۴۰۰ در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

دانشگاه امیرکبیر نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در این دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ و زمان ثبت نام برای شرکت در مرحله مصاحبه را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلیتکنیک تهران) ضمن رعایت کلیه ضوابط و شرایط آیین نامه‌های سازمان سنجش آموزش کشور و مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از بین داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور دانشجوی دکتری تخصصی  می‌پذیرد.

پذیرش دانشجو بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش کشور، سوابق تحصیلی (آموزشی و پژوهشی) و مصاحبه در رشته‌های ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی کاربردی، مهندسی هسته ای، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی هوافضا، مهندسی دریا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پلیمر، مهندسی پزشکی، مهندسی نفت در تهران و پردیس ماهشهر به صورت ورودی از نوع روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان صورت می‌پذیرد.


مراحل پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلیتکنیک تهران) در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

کلیه داوطلبان که در انتخاب رشته گرایش محل سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر را انتخاب کرده اند، در صورت دارا بودن حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (بر اساس نمره تراز نهایی داوطلب مطابق کارنامه سازمان سنجش آموزش کشور)، ضروری است وارد سامانه الکترونیکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (سامت) شده و اطلاعات خود را وارد کند.

این داوطلبان لازم است تا روز جمعه هفتم خرداد ماه به سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه ثبت نام دوره دکتری سال ۱۴۰۰ مراجعه و کلیه اطلاعات و سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس، اشتغال و. همچنین رشته / گرایش/ محل‌های مورد نظر خود را طبق راهنمای مربوطه وارد سامانه کنند. 

با توجه به محدود لازم بین ثبت نام، تشکیل پرونده و مصاحبه، مهلت ثبت نام و ورود اطلاعات در سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. در صورت عدم ورود اطلاعات و قطعی کردن آن در سامانه، از داوطلب مصاحبه به عمل نمی‌آید.
انتخاب هر تعداد رشته گرایش مطابق با انتخاب‌های انجام شده در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور بلامانع است، ولی توصیه می‌شود که هر داوطلب بیش از دو رشته گرایش را انتخاب کند.  برای هر رشته گرایش انتخاب نوع ورود روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان نیز باید مطابق انتخاب‌های انجام شده در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور باشد. لازم است هر داوطلب، صرف نظر از نوع ورود (روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان) فقط یک هزینه برای ثبت نام پرداخت کند.

داوطلبان دعوت شده به مصاحبه لازم است هزینه ثبت نام (بررسی مدارک و انجام مصاحبه) را در این مقطع زمانی و از طریق سامانه آزمون دکتری پرداخت و رسید آن را همراه با مدارک خود ارسال کند. هزینه ثبت نام برای هر رشته گرایش بر اساس مصوبه هیات امناء انشگاه مبلغ هشتاد هزار تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =