تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان وظیفه نهاد رهبری دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان از برنامه های مهمی است که نهاد رهبری در دانشگاهها در کنار سایر وظایف خود بر آن اهتمام دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معارفه حجت الاسلام روح اله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جامعه دانشگاهی به ۱۰۰ هزار خوابگاه متاهلی نیاز دارد / ضرورت تسهیل مقررات برای ساخت خوابگاه‌ها

نقش اصلی دانشگاه ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: یکی از اهداف آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی، تربیت متخصصان معتقد و ملتزم به مبانی نظام و کشور است.

وی ادامه داد: همکاران ما بعد از انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی در جهت ارتقای علمی دانشگاه‌ها داشتند اما از آنجا که نقش اصلی دانشگاه‌ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است، نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این زمینه نقش مهم و سنگینی است، تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان از برنامه‌های مهمی است که نهاد در کنار سایر وظایف خود برآن اهتمام دارد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی نقش بی بدیلی در دانشگاه قائل هستیم، وی همیشه در بحران ها به عنوان فردی همراه و همدل در کنار ما بوده و در عبور از بحران‌های مذکور به ما کمک کرده است. دانشگاه به ما کمک کرده است و چتر حمایتی خوبی برای دانشجویان بوده است.

ریاست دانشگاه از مشکل ترین مدیریت ها در کشور

در ادامه احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بعد از انقلاب با توجه به سابقه مدیریتی که طی این سال ها داشته ام به جرات می توانم عنوان کنم که یکی از ۲ الی ۳ مدیریت مشکل کشور، رئیس دانشگاه‌ بودن است.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه یکی از سخت ترین مسئولیت و مدیریت ها است، برای همین زمانی که پیشنهاد ریاست دانشگاه به من پیشنهاد شد در پذیرش این مسئولیت مقاومت داشتم.

وی ادامه داد: سه قشر اساتید، دانشجویان و کارمندان که در دانشگاه ها هستند هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و هر فردی که رئیس دانشگاه می‌شود به تنهایی نمی‌تواند مدیریت کند و نیاز به همکاری دارد که حجت الاسلام میراحمدی همیشه کنار ما بوده و در مسائل و مشکلات به ما کمک می‌کردند.

با جنگ غزه پرده چهره لیبرال دموکراسی کنار رفت

مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز گفت: مدیریت دانشگاه‌ها با مدیریت سایر فضاها متفاوت است و اقتضائات خود را دارد، تمام مراکز آموزش عالی یک ماموریت‌هایی دارند و به اعتقاد من دو مأموریت اصلی دانشگاه‌ها، حل مساله کشور و تولید دانش متناسب با برای حل این مسائل است و همچنین تربیت دانشمندان و دانش آموختگان در فضای دانشگاه از جمله مأموریت‌هایی است که هردو موجب حرکت تازه در رگ‌های جامعه می‌شوند.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های دانشگاه تربیت متخصصان و شایسته دل جوانان برای آینده کشور است و در کنار آن در حل مساله جامعه اهتمام داشته باشد که دانشگاه امیرکبیر در این زمینه پیش رو است و این دانشگاه علیرغم اینکه یک مجموعه نخبه است اما نگاه آن به حل مسائل داخلی بسیار خوب و قابل تامل است که این جای تقدیر دارد و این دانشگاه جزو چند دانشگاهی است که در جمع نخبگی و توجه به مسائل داخل کشور بسیار موفق بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ غزه گفت: پرده ای که در این جنگ از چهره لیبرال دموکراسی کنار رفت، آخرین میخی بود که بر تابوت تمدن مادی لیبرال دمکراسی زده شد، و در واقع به مسلخ بردن شعارهایی بود که غرب سال ها برای آن تلاش کرده بود. و دراین جنگ نظام تمدن غرب تمام سرمایه خود را به میدان آورده و هزینه کرد و اکنون جایی که باید آنها را بازخوانی کند دانشگاه ها هستند.

اسرائیل همان آمریکا است و ترامپ و بایدن با یکدیگر فرقی ندارند

درادامه مراسم منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در بخشی از صحبت های خود با اشاره به جنگ غزه گفت: ما باید چقدر هزینه می کردیم تا نشان دهیم که اسرائیل همان آمریکا است و ترامپ و بایدن با یکدیگر فرقی ندارند. ارتشی که با مردم در افتد تمام است ما آن را در ۱۷ شهریوردیده ایم الان اسرائیل با مردم درگیر شده است.

وی در ادامه افزود: نقاب آمریکا و اسرائیل اکنون افتاده است و تظاهراتی علیه این کشورها در کشورهای غربی برگزار می شود ما را یاد تظاهرات ۲۲ بهمن می اندازد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام میراحمدی تکریم شده و هدیه مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها به وی اعطاء شد. و حکم حجت الاسلام روح اله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیربه وی اعطا شد.

حجت الاسلام میراحمدی همچنین عنوان کرد: در ۲۵ سال و ۷۰ روز خدمت خود دراین دانشگاه چیزی که احساس کردم این بود که این دانشگاه به شدت دانشگاه مذهبی است و دانشگاهی رو به جلو بوده و مقام معظم ر هبری به این دانشگاه گرایش قلبی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =