برنامه‌های انتخاباتی در فضای مجازی باید مجوز بگیرند/ مجوز برگزاری برنامه حضوری در دانشگاه صادر نشده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برای برخی از فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی هم نیاز به گرفتن مجوز هست، بیان کرد: این برنامه‌ها بسته به نوع آن، باید در شورای نظارت یا شورای فرهنگی مطرح شوند و بر اساس آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که وجود دارد؛ مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ انتخابات ریاست جمهوری 1400 کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد اما هنوز آن شور و شوق انتخابات در جامعه ایجاد نشده است. در دوره‌های گذشته حضور کاندیداها در دانشگاه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی که در دانشگاه برگزار می‌شد یکی از عوامل اصلی ایجاد این شور در فضای جامعه بود. با غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها به خاطر همه‌گیری کرونا، امکان برگزاری این جلسات در دانشگاه وجود ندارد و تنها محدود به فضای مجازی شده است.

غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با ایسکانیوز در این باره گفت: به دانشگاه‌ها درباره انتخابات ابلاغی داشته‌ایم که تمام اهتمام خود را برای افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند. طبیعتا وقتی دانشگاه‌ها غیرحضوری هستند امکان حضور دانشجویان وجود ندارد و تنها از حوزه فضای مجازی استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نحوه فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی اظهار کرد: پیش از این تمهیداتی در فضای مجازی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اندیشیده شده که از این فضا استفاده خواهد شد و و این به دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای برخی از فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی هم نیاز به گرفتن مجوز هست، بیان کرد: این برنامه‌ها بسته به نوع آن، باید در شورای نظارت یا شورای فرهنگی مطرح شوند و بر اساس آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که وجود دارد؛ مجوز بگیرند و ما به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم که در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند.

غفاری درباره امکان برگزاری برنامه حضور در دانشگاه هم خاطرنشان کرد: با توجه به پروتکل‌هایی کهدر حال حاضر وجود دارد امکان برگزاری برنامه حضوری در دانشگاه‌ها وجود ندارد و تاکنون هم چنین اجازه‌ای صادر نشده است؛ مگر اینکه اوضاع تغییر کند و این اجازه صادر شود.پ

انتهای پیام/

کد خبر: 1096438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =