واکنش‌های جنجالی به خط خوردن راموس؛ امیدوارم تیم ملی تحقیر شود

خط خوردن راموس و دعوت نشدن هیچکدام از بازیکنان رئال مادرید، سرمربی تیم ملی اسپانیا را با هجمه سنگینی مواجه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دعوت نشدن سرخیو راموس به تیم ملی اسپانیا برای رقابتهای جام ملت‌های اروپا یا به عبارت بهتر، خط خوردن کاپیتان تیم ملی اسپانیا از فهرست توسط لوئیس انریکه، با واکنشهای زیادی در فوتبال این کشور مواجه شد.

طرفداران تیم ملی اسپانیا به ویژه آن‌هایی که تمایل بیشتری به تیم رئال مادرید دارند به شدت از لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی انتقاد کرده‌اند.

راموس ۳۵ ساله که با ۱۸۰ بازی ملی رکورددار بازی در تیم ملی اسپانیا است اما در فصلی که گذشت با مصدومیت‌های زیادی مواجه شد و همین موضوع باعث شد در فهرست ۲۴ نفره‌ انریکه که روز دوشنبه اعلام شد، جایی نداشته باشد.

انریکه برای قلب خط دفاعی تیمش، ترجیح داد آیمریک لاپورت و اریک گارسیا که هر دو در منچسترسیتی حضور دارند و البته معمولاً انتخاب دوم بعد از جان استونز و روبن دیاس در این تیم بودند، را انتخاب کند. ضمن اینکه دیگو یورنته از لیدز و پائو تورس از ویارئال هم دیگر مدافعان میانی در فهرست لاروخا هستند.

انریکه این اختیار را داشت که ۲۶ بازیکن را برای جام ملتها انتخاب کند اما ترجیح داد تعداد نفرات کمتری را برگزیند و البته راموس را هم انتخاب نکند.

تصمیم احمقانه

واکنش‌ها به خط خوردن راموس، در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر زیاد بود. یکی از هواداران نوشت: «نبود راموس ترسناک است. اینکه او باید بازی کند یا نه جای بحث دارد اما هیچ‌کس در تیم نمی‌تواند نقشی که او به عنوان یک بازیکن باتجربه و کاپیتان را دارد جبران کند. هیچکس!»

یکی دیگر از کاربران به انتقاد از انریکه پرداخت و توئیت کرد: «تصمیم احمقانه انریکه! ناکامی حتمی است.» و دیگری نوشت: «راموس در تیم ملی اسپانیا نیست، اما اریک گارسیا دعوت شده. عجب جوک مسخره‌ای!»

هیچ بازیکنی از رئال نیست!

اما انتقادها از انریکه به همین جا ختم نمی شود. او که سرمربی سابق بارسلونا به شمار می‌رود این بار هیچ بازیکنی از رئال مادرید نایب قهرمان این فصل لالیگا را دعوت نکرده است. انریکه در این مورد توضیح داد راموس و کارواخال هر دو ناآماده بودند و اینکه گاهی پیش می‌آید که از یک باشگاه هیچ بازیکنی دعوت نشود.

اما دعوت نکردن ناچو فرناندس که در خط دفاعی رئال عملکرد خوبی داشت و در ۱۹ کلین شیت تیم زین الدین زیدان مشارکت داشت، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

واکنش لینِکر

گری لینِکر، پیشکسوت فوتبال انگلیس که سابقه بازی در بارسلونا را هم دارد و این روزها مجری و کارشناس تلویزیونی در انگلیس است توئیت زد: «راموس در فهرست تیم ملی نیست. در واقع حتی یک بازیکن هم از رئال دعوت نشده است. چنین چیزی بی‌سابقه است. خارق العاده!»

حالا انریکه با اتهام سنگین بارسایی بودن و علیه رئال مادرید بودن هم مواجه شده است. طرفداران رئال و حتی غیررئالی‌ها هم معقتدند که ناچو شایسته دعوت به تیم ملی بوده به ویژه نسبت به اریک گارسیا که فقط شش بازی برای منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس انجام داد.

آرزوی شکست برای تیم ملی

یکی از طرفداران رئال مادرید نوشت: «لوچو (انریکه) باید احمق باشد که ناچو را بعد از این فصل فوق العاده دعوت نکرده باشد. هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد.» یکی دیگر از هواداران مادریدی نیز آرزوی شکست برای تیم ملی اسپانیا کرده: «زنده‌باد رئال مادرید. حالا من دلم می‌خواهد آن‌ها (تیم ملی) بد ببازند. دوست دارم تحقیر شوند. مگر می‌شود ناچو نباشد؟» و دیگری نوشت: «دیگو یورنته و اریک گارسیا را به ناچو ترجیح داده‌اند؟ واقعا که! من پرچم تیم ملی اسپانیا را در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ زمین می‌گذارم. این لوچوی بزدل کاتالانی تاوان این جنایتش را می‌دهد!»

دفاع از تصمیم انریکه

گیم بالاگه، روزنامه‌نگار سرشناس اسپانیایی اما از تصمیم انریکه بابت دعوت نکردن از راموس برای رقابتهای جام ملت‌ها دفاع کرد هرچند که او معقتد است تیم ملی اسپانیا نمی‌تواند در یورو ۲۰۲۰ مدعی قهرمانی باشد. بالاگه در این مورد گفت: «سرخیو راموس در تیم ملی نیست. این لوئیس انریکه همیشگی است، همیشه ایده کاملا روشنی از اینکه چه می‌خواهد و چه کسی را می‌خواهد، دارد. اما تیم ملی اسپانیا را مدعی قهرمانی ندانید، کلی بازیکن جوان دارند. البته مطمئنم که از این تیم لذت خواهیم برد. از آنجا که فقط یک کشور قهرمان جام می‌شود، من از تیم ملی کشورم می‌خواهم که ما را سرگرم کند. ما به لوئیس انریکه اعتماد داریم.»

می‌دانم سر و صدا به پا خواهد شد

خود انریکه سرسختانه معتقد است که تصمیم درستی گرفته و با راموس هم در این مورد حرف زده است: «تلفنی با سرخیو صحبت کردم، تصمیم سختی بود اما برای تیم بهترین تصمیم بود. مکالمه من با سرخیو محرمانه باقی می‌ماند. برای او خوشایند نبود، اما من مجبورم تصمیماتی بگیرم که خودم و کادرم فکر می‌کنیم به صلاح تیم است. هر تصمیمی که من در مورد سرخیو راموس می‌گرفتم، جنجالی می شد. می‌دانم که کجا هستم و کاملاً درک می‌کنم که سر و صدا و جنجال‌های رسانه‌ای با این تصمیم به پا خواهد شد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1096844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =