ایتالیا - اسپانیا؛ هفتمین دوئل در تاریخ یورو

اولین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ امشب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا امشب از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

در همین رابطه روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا در نشست خبری پیش از این بازی اظهار کرد: این مسابقه آسان نخواهد بود و ما باید عملکرد بسیار خوبی ارائه دهیم. بازی سختی در انتظار ما خواهد بود و شرایط اسپانیا با بلژیک متفاوت است، اما ما همچنان با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود. اسپانیا در چند سال گذشته فوق العاده بوده و آنها بازیکنان جوان و سرمربی بسیار خوبی دارند.

در ادامه نیز لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا گفت: ما مقابل یک تیم ایتالیای عالی قرار می‌گیریم که هدف آنها مالکیت توپ است. اولین نبرد بازی نیز همین خواهد بود که چه تیمی بیشتر توپ را در اختیار خواهد داشت. ایتالیا جدا از داشتن بازیکنان عالی یک تیم واقعی است. آنها به عنوان یک تیم واحد با یکدیگر حمله و دفاع می‌کنند و از این نظر شبیه به یکدیگر هستیم.

ایتالیا؛ شکست ناپذیر

آتزوری پس از صعود مقتدرانه از گروه  A، در مرحله یک هشتم نهایی اتریش را شکست داد تا حریف تیم قدرتمند بلژیک شود. آنها بلژیک را هم با نتیجه دو بر یک شکست دادند و به جمع چهار تیم برتر مسابقات راه یافتند. شاگردان مانچینی تنها تیمی هستند که تا بدین جای مسابقات در تمام دیدار های خود پیروز شده اند. آنها اگر در این بازی پیروز شوند رکورد شکست ناپذیری خود در تمام مسابقات را به عدد ۳۶ خواهند رساند که در نوع خود رکوردی منحصر به فرد محسوب می شود. ایتالیایی ها که در این دوره از مسابقات یکی از بهترین تیم ها در زمینه مالکیت توپ بوده اند باید دید می‌توانند در برابر متخصص این روش بازی نیز عملکرد خوب خود را تکرار کنند یا خیر؟

اسپانیا؛ به دنبال تکرار فینال ۲۰۱۲

ماتادور ها پس از اینکه به سختی از گروه خود صعود کردند در مرحله یک هشتم نهایی کرواسی را حذف کردند و با شکست سوئیس در ضربات پنالتی پای به مرحله نیمه نهایی گذاشتند. شاگردان انریکه هر چه از مسابقات می گذرد بهتر و با اعتماد به نفس تر ظاهر می شوند که این می تواند زنگ خطری برای ایتالیای مدعی باشد. خط دفاع لاروخا در این مسابقات متزلزل ظاهر شده اما خط هافبک و حمله این تیم در دیدار های اخیر عملکرد بسیار خوبی در موقعیت سازی و گلزنی داشته اند. حال باید ببینیم آنها می توانند در مقابل خط دفاع قدرتمند ایتالیا نیز به خوبی بازی های قبلی موقعیت سازی کنند یا خیر؟
اسپانیایی‌ها که در یورو ۲۰۱۲ در بازی فینال ایتالیا را با چهار گل شکست داده بودند به دنبال تکرار این پیروزی اینبار در مرحله نیمه نهایی هستند.

سابقه تقابل

ایتالیا و اسپانیا تا کنون ۳۶ بار به مصاف هم رفته اند که ایتالیا ۱۱ بار و اسپانیا ۱۲ بار پیروز شده اند و ۱۳ بازی هم مساوی شده است.
این دو تیم در تاریخ مسابقات جام ملت‌های اروپا ۶ بار با هم دیدار داشته اند و بازی امشب هفتمین تقابل آها در این مسابقات محسوب می‌شود.

اطلاعات بازی

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن با قضاوت فلیکس بریش آلمانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =