مردم در انتخاب فرد اصلح باید عملکردها را ارزیابی کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید به مردم گفته شود که وضعیت بد فعلی حاصل انتخاب نادرست و تاثیرپذیری از تبلیغات غیر واقعی است، مردم در انتخاب اصلح باید عملکرد ها را را ارزیابی و واقعیت ها را ببینند.

لاله افتخاری کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص آرایش سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری تا پیش از اعلام تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان که در نهایت منجر به تایید هفت نفر شد، اظهار داشت: کاندیداهایی با احساس مسئولیت در قبال کشور از هر دو جناح و شاید با فاصله فکری ثبت نام کرده اند که شاید محدود به یک جناح نباشند و به نحوی بین جریان های اصولگرا و اصلاح طلب هم جای نگیرند.

وی گفت: رقابت بین توانمندی ها و برنامه هایی که  کاندیداها مطرح می کنند است. در انتخابات پیش رو کسانی چهره مطرح خواهند بود که از نظر حقوقی و اخلاقی  اطرافیان سالم تری دارند و کاندیدایی را رقیب خود نمیدانند. رقابت بین چهره هایی خواهد بود که سابقه کاری بهتری دارند و ثابت شده باشند.

افتخاری با تاکید بر سوابق کاندیداهای ریاست جمهوری ادامه داد: کاندیداها بر اساس کارآمدی، سوابق و برنامه های که مطرح خواهند کرد مورد ارزیابی قرار میگرند همچنین بعد از احراز صلاحیت ها و مشخص شدن نامزد های پوششی میتوان راجع به شانس پیروزی جناح ها و افراد صحبت کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به ریزش محبوبیت اصلاح طلب ها در میان مردم افزود: شانس اصلاح طلب ها با توجه به عملکرد دولت روحانی در انتخابات پیش رو کمتر شده است. اصلاح طلب ها به دنبال این هستند که اگر موفقیتی کسب کردند از آن خود بدانند و در صورت موفق نشدن دلیل شکست شان را به کسان دیگری نسبت بدهند.

وی  ادامه داد: اصلاح طلب ها به دنبال دوگانه سازی هایی هستند تا مردم سرگردان بشوند و افرادی که قدرت تحلیل ندارند متوجه واقعیت نشوند اما مردم با هوشیاری و استفاده از تجربه بدی که مردم در دولت روحانی کسب کردند نباید دیگر به این جریان اعتماد کنند.

افتخاری با درخواست از مردم به رای دادن در جهت حفظ اقتدار کشور بیان داشت: واقعیت ها باید به مردم گفته و توضیح داده شود که وضعیت موجود به دلیل عدم انتخاب اصلح بوده و به آن گروهی که اعتماد کرده اند، دیگر اعتماد نکنند. بلکه مردم به عکس توصیه اصلاح طلبان عمل کنند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر باید به مردم گفته شود که وضعیت بد فعلی حاصل  شرکت نکردن در انتخابات یا حاصل انتخاب نادرست و تاثیر پذیری از تبلیغات غیر واقعی است. مردم باید عملکرد را ارزیابی کنند و واقعیت ها را ببینند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم باید بدانند که اگر به دنبال امنیت و حقوق خود هستند و میخواهند که مقابل طمع دشمن بایستند که تحریم های بیشتری اعمال نکنند باید رای بدهند. در این صورت دشمن نا امید میشود و تحریم های خود را کم خواهد کرد. دشمنان ایران اگر بدانند که مردم محکم و مستحکم ایستاده اند به تحریم ها آتش بس خواهند داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگرمردم مشارکت حداقلی داشته باشند، رئیس جمهوری که روی کارخواهد آمد منتخب آنان نخواهد بود و چون با رای کمی انتخاب شده دیگر پشتیبانی مردم را نخواهد داشت و مردم با مشورت از کسانی که به آنها اعتماد دارند و استفاده از تحلیل ها و برنامه های صدا و سیما که بدون جانبداری است میتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

کد خبر: 1096909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =