جزییات نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان ‌کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه جزییات نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست خبری پیش از ظهر امروز که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به جنگ تمام عیار دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات این دوره، گفت: دشمن امروز وارد یک جنگ رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران شده‌ تا با روش و با اتکا به دروغ پردازی و القای ناامیدی، اقشار مختلف جامعه را نسبت به دست آوردها و توانمندی‌های نظام دلسرد کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: دشمن با استفاده از همه قدرت رسانه‌ای، توان و خلاقیت خود در تلاش است که مردم ایران را از رشد و پیشرفت باز دارد و به آنان القاء کند که مسیر حرکت آن‌ها به شکست منجر می‌شود و نمی‌توانند به قلّه برسند.

وی با بیان اینکه در چنین نبردی رسانه‌ها باید بیش از همه پای کار بیایند، افزود: خوشبختانه رسانه‌های استان نشان دادند که با حضور به‌موقع، تولید محتوای مناسب و اطلاع رسانی دقیق و به‌موقع توان هم آوردی با رسانه‌های معاند را دارند و در انتخابات اخیر نیز توانستند با تلاش گسترده از رسیدن دشمنان به نتیجه دلخواه جلوگیری نمایند که این امر جای تقدیر داد.

شعبانی ادامه داد: خواسته و انتظار ما از رسانه‌ها این است که با توجه به اصالت و رویه پاکی که دارند فقط حقایق و آنچه که وجود دارد را منتشر کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با تعریف ۳۲ گام در امر انتخابات امسال، اظهار کرد: ستاد انتخابات استان فعالیت خود را از خردادماه آغاز کرد و با قانون جدید پیش‌ثبت‌نام‌ها از مردادماه رسما وارد اجرای روند انتخابات شدیم.

بنابر گفته شعبانی؛ تعریف مرحله پیش ثبت‌نام، تشکیل هیئت‌های استانی نظارت بر تبلیغات و تعیین قانون شفافیت مالی، بحث‌های تبلیغاتی و... از تفاوت برگزاری انتخابات در این دوره با دوره‌های پیشین بود که منجر به رقم خوردن فضای جدید و متفاوتی نیز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد که برخی جریان‌های سیاسی برای تحریم انتخابات فعالیت کنند، گفت: با این شرایط در مرحله پیش‌ثبت‌نام این دور از انتخابات یک‌هزار و ۶۱ نفر نام نویسی کردند که بیشتر شرکت‌کنندگان از قشر جوان بوده که این امر نشان‌ از امید به آینده و اعتماد به نفس و انگیره این قشر برای نقش آفرینی در پیشرفت کشور بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت ۲۰۸ کاندید از استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ۱۱ اسفندماه شاهد فضای گرم و رقابت سخت انتخاباتی در سطح استان کرمانشاه بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بایستی قدر این مردم را دانست، گفت: نتایج انتخابات این دوره هم نشان داد که بازی گردان اصلی انتخابات مردم هستند و انتخابات قابل مهندسی شدن نیست و این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند که چه کسی در این عرصه راهی مجلس شود یا نشود و در نتیجه با انتخاب درست مردم، شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم، یادآور شد: در حوزه سلامت انتخابات با بی‌طرفی ۳۲ هزار مجری انتخابات و همکاری داوطلبان از همه آرای مردم صیانت شد.

شعبانی در ادامه به افزایش ۲۰ هزار نفری شرکت کنندگان کرمانشاه در این انتخابات نسبت به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم علی‌رغم تمامی فشارها و تلاش دشمنان برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت؛ پای صندوق‌های رای آمدند و انتخابات در یک فضای گرم و رقابتی برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان با اعلام اینکه وزارت کشور آمار نهایی و دقیق مشارکت مردم استان و کشور را در این دوره از انتخابات اعلام خواهد کرد، گفت: در این زمینه مشکلی که وجود دارد این است که واجدین شرایط بر اساس آمار اعلامی سازمان ثبت احوال و کدملی‌ افراد در استان‌ها محاسبه شده، درحالیکه به دلایلی از جمله مهاجرت این جمعیت در استان و کشور وجود ندارد و این موضوع لحاظ نشده است.

علی شعبانی افزود: بر اساس آمار ثبت احوال تعداد واجدین شرایط رأی دهی استان یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر است که از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۲ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند. همچنین بر اساس این آمار تعداد رأی اولی‌های استان کرمانشاه نیز ۷۵ هزار و ۲۷۴ نفر است.

آمار کلی و اسامی منتخبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تا امروز و در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶نفر از منتخبین استان مشخص شده‌اند، گفت: در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی بر اساس آمار ثبت احوال تعداد واجدین شرایط ۷۷ هزار و ۳۳۹ نفر، تعداد آرای ماخوذه ۴۵ هزار و ۲۳۳ رای و تعداد آرای صحیح ۴۳ هزار و ۴۰۶ رای بوده که با این احتساب میزان مشارکت در این حوزه ۵۸.۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: در این حوزه انتخابیه "سیدجواد حسینی کیا" با ۱۱ هزار و ۱۲ رأی و کسب معادل ۲۵.۳۷ درصد آرای صحیح مأخوذه به عنوان منتخب مردم شناخته شد.

علی شعبانی با اشاره به ۲۰۴ هزار و ۸۰۶ نفر واجد شرایط رأی‌ در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین، اظهار کرد: از ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ کل آرای مأخوذه در این حوزه، ۹۵ هزار و ۴۸۱ رأی صحیح و پنج هزار و ۷۴۱ رأی باطله بوده است که میزان مشارکت را ۴۹.۴۲ درصد نشان می هد.

وی ادامه داد: در این حوزه انتخابیه «وحید احمدی» با ۳۲هزار و ۵۷۶ رای، و کسب معادل ۳۴.۱۱ درصد آرای صحیح به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین معرفی شد.

شعبانی در ادامه تشریح نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی به تفکیک حوزه های انتخابیه، گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی نیز تعداد واجدین شرایط بر اساس آمار ثبت احوال ۱۷۵ هزار و ۳۵ نفر و تعداد آرای ماخوذه ۶۷ هزار و ۲۹۷ رای ‌بوده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۵۴ رای صحیح و ۹ هزار و ۵۴۳ رأی باطله بوده است که بنابر این آمار میزان مشارکت در این حوزه ۳۸.۴۴ بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، افزود: در این حوزه «رستگار یوسفی» با ۲۵ هزار و ۷۷۱ رای و کسب معادل ۴۴.۶۲ درصد آرای صحیح مأخوذه به‌عنوان منتخب حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی شناخته شد.

شعبانی با اشاره به ۱۶۱ هزار و ۸۱۶ نفر واجدشرایط رأی در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو، بیان کرد: از ۷۵ هزار و ۹۶۳ رأی مأخوذه در این حوزه، ۷۱ هزار و ۵۱۳ رأی صحیح بوده است که میزان مشارکت را ۴۶.۹۴ درصد نشان می‌دهد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو «مجتبی بخشی پور» با ۳۰ هزار و ۵۳۷ رای و کسب معادل ۴۲.۷ آرای صحیح به‌عنوان منتخب مردم معرفی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را ۱۴۶هزار و ۸۱۷ نفر اعلام و اضافه کرد: از تعداد ۷۶ هزار و ۳۶۴ رأی مأخوذه در این حوزه، ۷۲ هزار و ۳۶۷ رأی صحیح و ۳ هزار و ۹۹۷ رأی باطله بوده که میزان مشارکت را حدود ۵۲.۰۱ درصد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این حوزه انتخابیه «فتح الله حسینی» با ۳۸ هزار و ۴۳۴ رای معادل ۵۳.۱ آرای صحیح را کسب و به‌عنوان منتخب حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب معرفی شد.

شعبانی با اشاره به وجود ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در حوزه کرمانشاه بر اساس آمار ثبت احوال، اظهار کرد: از تعداد ۲۷۷ هزار و ۳۷۳ رأی مأخوذه در این حوزه، ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رأی صحیح بوده که بر این اساس میزان مشارکت در این حوزه ۳۱.۶۸ درصد می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: در حوزه انتخابیه کرمانشاه «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رأی معادل ۲۵.۵ درصد آراء به عنوان منتخب اول معرفی شد و وضعیت مشخص شدن دو منتخب دیگر در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات موکول شد.

شعبانی ادامه داد: به دلیل اینکه سایر کاندیدا در این حوزه انتخابیه موفق به کسب ۲۰ درصد مجموع آرا نشدند و دو کرسی باقی مانده «عبدالرضا مصری» با کسب ۴۷ هزار و ۶۷۱ رای و معادل ۱۹.۵۶ درصد آرا؛ «فضل الله رنجبر» با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رای و کسب معادل ۱۴.۰۱ درصد آرا؛ «جهانبخش امینی» با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رای و کسب معادل ۱۳.۰۴ درصد و «ابراهیم رحیمی زنگنه» با ۲۹ هزار و ۹۸۶ رای و کسب معادل ۱۲.۳ درصد آرا در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم انتخابات راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با مشخص شدن نتیجه انتخابات، نامزدهایی که که نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض دارند دو روز بعد از اعلام نتایج فرصت دارند که اعتراض خود را به همراه مستندات خود به ستاد انتخابات ارائه دهند تا نتیجه آن پس از بررسی در جلسه مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین اضافه کرد: علاوه بر کاندیدا، کسانی که به کلیات انتخابات شکایتی دارند و یا از این امر متضرر شده‌اند می‌توانند شکایت خود را برای بررسی به شورای نگهبان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد، گفت: اگر در بررسی ها مطمئن شویم حتی یک برگ رای لحاظ نشده، حتما نسبت به اعلام آن اقدام می‌کنیم.

شعبانی در پایان در خصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه، گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از مجموع ۵۹۴ هزار و ۲۶۷ رای ماخوذه، «آیت‌ الله مصطفی علماء» با کسب ۲۰۶ هزار و ۸۴ رای و «آیت الله امان نریمانی» با ۱۹۶ هزار و ۶۵۳ رای به عنوان دو منتخب استان در انتخابات مجلس خبرگان شناخته شدند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1223112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =