ماجرای رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

نماینده شهریار درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین حق‌وردی نماینده شهریار، ملارد و شهرقدس در ارتباط با لایحه‌ی رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس یازدهم از ابتدای کار، پیگیر رتبه‌بندی معلمان بوده است. دولت مدت‌ها زیر بار نمی‌رفت و همان افزایش حقوق معلمان را رتبه‌بندی می‌دانست که در نهایت با اصرار و پافشاری نمایندگان مجلس، دولت قبل از عید لایحه رتبه‌بندی را تدوین و به مجلس ارائه داد.

این نماینده مجلس در ارتباط با کیفیت لایحه و میزان پاسخگویی مطالبات در آن گفت: لایحه‌ی تدوین شده، پاسخگوی انتظارات معلمان نیست و نمی‌تواند مطالباتی را که جامعه‌ی فرهنگیان کشور ده سال است دنبال می‌کنند، برآورده کند.

با این حساب، چرا لایحه به دولت عودت داده نشد؛ به گفته حق‌وردی، ارجاع لایحه عملی نشد چراکه احتمال داشت بخورد به پایان دولت فعلی و کار ناتمام بماند.

او اضافه کرد: ترجیح دادیم با اصلاحات مقدور، کار را پیش ببریم. روز گذشته (سوم خرداد) کلیات لایحه در مجلس تصویب شد؛ منتها ما در مجلس، با مجامع فرهنگیان و نمایندگان آن‌ها در ارتباط هستیم و سعی خواهیم کرد در بررسی جزئیات لایحه، نواقص را برطرف کنیم و لایحه را تا حدودی به متن مطلوب جامعه‌ی معلم‌ها نزدیک کنیم. همه تلاش‌ ما بر این است که قانون جامعی را به تصویب برسانیم تا بخش عمده‌ای از مطالبات معلمان بعد از ده سال انتظار برآورده شود.
 

کد خبر: 1096940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =