دوناروما و میلان به پایان خط رسیدند

مذاکرات بین دوناروما و میلان به بن بست رسیده و قرارداد این سنگربان ایتالیایی تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ دروازه‌بان ایتالیایی میلان پس از مذاکرات طولانی با مدیران این تیم بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسید تا سال آینده پیراهن تیم دیگری را بر تن کند. در همین زمینه منابع ایتالیایی امروز گزارش دادند او حتی با دیگر بازیکنان میلان بعد از دیدار آخر فصل برابر آتالانتا خداحافظی هم کرده و جیجی دوناروما دیگر فصل بعد برای این تیم بازی نخواهد کرد.

بارسلونا مقصد احتمالی دوناروما

پس از آن که مارک آندره تراشتگن، گلر آلمانی بارسلونا در فصلی که گذشت دچار افت محسوسی شد و بارها گل‌های بدی دریافت کرد بارسایی‌ها به تلاش‌های خود برای به خدمت گرفتن گلر تیم ملی ایتالیا سرعت بخشیدند. خبرها حاکی از این است که مذاکرات بین مدیران بارسلونا و جیجی دوناروما، دروازه بان میلان بسیار جدی شده است و آنها فاصله زیادی تا جذب این سنگربان جوان ندارند. توافقات اولیه به سرعت حاصل شده و بارسلونا می‌خواهد به روند مذاکرات سرعت ببخشد.

احتمال حضور در یوونتوس

پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر احتمال حضور دوناروما در یوونتوس به گوش می‌رسید که موجب خشم هواداران میلان شده بود. یوونتوس که طی سالیان اخیر بازیکنان بزرگ زیادی را همچون دنی آلوز، فابیو کاناوارو، پل پوگبا و آندره آ پیرلو به صورت رایگان به خدمت گرفته بود، در پی این است تا شاه ماهی نقل و انتقالات فوتبال ایتالیا را نیز به تورین ببرد.

جدایی پس از هشت سال

گلر جوان و بیست و دو ساله ایتالیایی که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ و در سن ۱۶ سالگی برای میلان به میدان رفت، طی ۸ سال گذشته در ۲۵۱ مسابقه برای روسونری بازی کرد و طی سالیان اخیر شماره یک میلان را از آن خود کرده بود و با وجود سن کم، کاپیتان دوم تیمش محسوب می شد. حالا مشکلات او با مدیران روسونری و اختلاف بر سر دستمزد سبب قطعی شدن خروج او از میلان شده است.

آغاز حضور در میلان

دوناروما در آکادمی محلی کلاب ناپولی در کاستلاماره دی استابیا رشد کرد. در سال ۲۰۱۳ زمانی که جانلوئیجی ۱۴ سال داشت با مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به میلان تیمی که پیشتر برادر بزرگترش آنتونیو در آن بازی می‌کرد پیوست. در فصل ۲۰۱۵ سینیشا میهایلوویچ مربی وقت میلان، دوناروما رابه عنوان دروازه‌بان سوم پس از دیه‌گو لوپز و کریستین آبیاتی به تیم اصلی انتقال داد و دوران حرفه ای حضور او در میلان آغاز شد.

نخستین بازی برای روسونری

دوناروما در تور پیش فصل در چین توانست نخستین بازی‌اش را برابر رئال مادرید در جام بین‌المللی قهرمانان ۲۰۱۵ پس از این که در دقیقه ۷۲ به جای دیه‌گو لوپز وارد شد انجام دهد و توانست تا پایان بازی کلین شیت کند. او در پنالتی‌ها نیز توانست پنالتی تونی کروس را مهار کند و از آن روز بود که نام دوناروما بر سر زبان ها افتاد.

دوران ملی

دوناروما دروازبان اول ایتالیا برای تیم ملی زیر ۱۷ ساله های این کشور در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۵ بود او پس از آن به تیم زیر ۲۱ ساله های ایتالیا نیز دعوت شد. دوناروما نخستین بار در سال ۲۰۱۶ برای جدال دوستانه مقابل فرانسه به تیم ملی بزرگسالان کشورش دعوت شد و تبدیل به جوان‌ترین بازیکن دعوت شده به تیم ملی از سال ۱۹۹۱ با ۱۷ سال و ۶ ماه سن شد. او در این دیدار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت تا لقب جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ ایتالیا را نیز از آن خود کند. دوناروما هم اکنون به عنوان دروازبان اول تیم ملی کشورش در مسابقات حاضر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =