دزدیده شدن ۱۳۶ دانش‌آموز از یک مدرسه در نیجریه

منابع خبری از دزدیده شدن ۱۳۶ دانش‌آموز از مدرسه‌ای اسلامی واقع در شمال نیجریه از سوی افراد مسلح خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، مقامات نیجریه تایید کردند در حمله افراد مسلح به یک مدرسه اسلامی در ایالت «نیجر» واقع در شمال این کشور، ۱۳۶ دانش‌آموز از ۲۰۰ دانش‌آموز این کشور دزدیده شدند.

«احمد محمد کیتسو»، معاون استاندار نیجر در خلال مصاحبه‌اش با رسانه‌ها تایید کرد تعداد دانش‌آموزان ربوده شده ۱۳۶ نفر می‌باشد. او همچنین اضافه کرد دولت نیجریه هیچ غرامتی به خانواده این افراد پرداخت نخواهد کرد!

گروه‌های مسلح با موتور سیکلت به این مدرسه حمله کردند و کودکان و دانش‌آموزان را ربودند. بلافاصله مقامات مسئول با خانواده‌های این افراد تماس گرفته و مشخص شد از ۲۰۰ دانش‌آموز ۱۳۶ نفر ربوده شدند.

مقامات می‌گویند باندهای تبهکاری که شغلشان آدم ربایی است، در چند ماه گذشته سلسله حملاتی را به مدارس و دانشگاه‎‌های شمال نیجریه انجام داده‌اند که طی آن بیش از ۸۰۰ دانش آموز را از دسامبر گذشته ربوده‌اند.

طی چند روز گذشته نیز مقامات نیجریه از ربودن دانش‌آموزان مدرسه قرآنی «صالح تانکو» خبر دادند. دولت محلی افزود: «ربایندگان ۱۱ کودک را که برای راه رفتن خیلی کوچک بودند، آزاد کردند.
«واسیو عبیودون»، سخنگوی پلیس، اعلام کرد مهاجمان با موتورسیکلت سر رسیدند و شروع به تیراندازی کردند. آن‌ها پیش از ربودن کودکان یکی از ساکنان را کشتند و یکی دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =