سعید محمد: لغو تحریم‌ها بلوف سیاسی ‌بود

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه با نشستن داخل ماشین نمی‌شود مشکلات معیشتی مردم را سنجید، گفت: دولت روحانی در زمینه برجام به مردم دروغ گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید محمد شامگاه پنجشنبه در جمع هواداران آیت‌الله رئیسی در پیاده‌راه سبزه میدان زنجان با بیان اینکه افتخار می‌کنم در جمع مردم عزیز زنجان هستم، گفت: استان زنجان جزء استان‌های مهم کشور است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این استان در دولت بعدی خواهیم داشت‌.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام (ره) گفت: حضرت امام (ره) در هرکاری به مردم تکیه می‌کرد. با تکیه بر مردم توانست در مقابله با طاغوت و در دفاع مقدس پیروز شود. امام راحل توجه بیشتری به کوخ‌نشین‌ها داشتند و می‌فرمودند یک تار موی کوخ‌نشین‌ها را به کاخ‌نشین‌ها نمی‌دهم. آیا مسئولان فعلی همانند امام راحل فکر می‌کنند؟

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از مردم سوال کرد که به نظر شما چند درصد از مسئولان فعلی کشور راه امام (ره) را در پیش می‌گیرند؟ آیا به مردم توجهی دارند؟ کدام مسئول دلش برای کوخ‌نشین‌ها می‌سوزد؟ آیا می‌شود از داخل ماشین وضعیت و مشکلات معیشتی مردم را سنجید؟ چرا مسئولان از اینکه در بین مردم بیایند هراس دارند؟

وی در ادامه با دعوت از تمام اقشار مردم برای حضور حداکثری اظهار داشت: اگر می‌خواهیم شرایط فعلی کشور تغییر کند همه باید در انتخابات شرکت کنیم‌. انتخابات یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش اقتدار ملی است و بنابراین حضور هر فرد در انتخابات ضروری است.

سعید محمد با بیان اینکه تقاضای ما از مردم این است که فریب وعده‌های برخی از نامزدهای انتخاباتی را نخورند، گفت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم بازهم برخی از نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌هایی می‌دهند که راهکار تحقق آن وعده را نمی‌دانند. به نظر ما گزینه اصلح آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است و معتقدیم فقط ایشان می‌تواند وضعیت فعلی کشور را سامان دهد. مردم باید دقت داشته باشند در یک شرایط حساس هستیم و اگر اشتباه تصمیم گرفته شود بازهم کشور دچار بحران خواهد شد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در زمینه گزینه اصلح نظراتی را ارائه فرموده‌اند. گزینه اصلح کسی است پاکدست و فسادستیز باشد و مرد میدان باشد. همینطور اهل تدبیر و آشنا به مشکلات مردم باشد.

سعید محمد با ابراز تاسف از حضور برخی از لیبرال‌ها در راس امور کشور گفت: آن‌ها دلبسته به غرب هستند و طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که قشر ضعیف ضعیف‌تر و قشر مرفه پولدارتر شوند. ای کاش آنان که عاشق غرب هستند از عملکرد آنان در حوزه رسیدگی به قشر ضعیف جامعه هم می‌آموختند.‌ به اسم خصوصی‌سازی، اموال مردم را بین خودشان تقسیم می‌کنند و اسم این کار را عدالت در درآمدها می‌گذارند. با اینکه مقام معظم رهبری به شفافیت مالی و حقوق‌های مسئولان تاکید کرده‌اند ولی به هیچ وجه راضی نمی‌شوند در زمینه دارایی‌شان شفافیتی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: پدیده آقازادگی مردم را مکدر، خسته و کلافه کرده است. مردم خواستار تغییر رویه در راس امور هستند. از اینکه برخی از آقازاده‌ها کارهای غیرقابل توجیه انجام می‌دهند مردم را ناراحت هستند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه مردم نظامشان را دوست دارند و انتقادهای آنان از نظام نیست بلکه از کارگزاران است، ادامه داد: مردم از توقف تولید، کار، اشتغال و صادرات توسط کارگزاران اعتراض دارند و با اینکه هر ساله مقام معظم رهبری شعار تولید می‌دهند ولی متاسفانه آن‌ها هیچ توجهی به منویات معظم له ندارند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود با تهران بودن بر روی تمام امور مسلط بود، گفت: برخی از روستاهای خوزستان از داشتن آب شرب محروم هستند. سوال ما از دولتمردان این است پس چرا کارها رو به جلو پیش نمی‌رود؟ مگر هر ساله بودجه به آن منطقه اختصاص داده نمی‌شود پس چرا اقدامی در این رابطه صورت نمی‌گیرد؟ پس چطور شد که قرارگاه سازندگی خاتم در عرض 30 روز 30 کیلومتر خط انتقال آب کشید و آب شرب 80 روستا را تامین کرد ولی شما با امکانات و بودجه‌های هنگفت دولتی موفق به اجرای آن نشدید.

مشکلات اجتماعی

سعید محمد با ابراز تاسف از اینکه دولت فعلی هیچ کدام از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی را حل نکرد، مطرح کرد: ای کاش در پایان دولت، آقای روحانی یکی از این مشکلات را حل می‌کرد. امروزه معضلات اجتماعی در کشور غوغا می‌کند و حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد به اوج خود رسیده است. در سال 92 به ازای هر هشت ازدواج یک طلاق وجود داشت ولی امروزه به ازای هر سه ازدواج یک طلاق وجود دارد. چه کسی مسئول رخ دادن این معضلات است؟ چرا باید در کشور اسلامی این معضلات وجود داشته باشد؟

مشکلات فرهنگی

وی به مشکلات فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: 20 سال پیش رهبر معظم انقلاب در مورد شبیخون فرهنگی هشدار دادند ولی آن زمان گوش شنوایی وجود نداشت که این هشدارها را جدی بگیرند؛ امروزه اثرات شبیخون فرهنگی در جامعه بر همگان آشکار است.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با انتقاد از اینکه دولت راضی به اجرای شبکه ملی اطلاعات نشد، گفت: سال‌های سال است که دولت و دولتمردان غرب زده کشور در زمینه اجرای شبکه ملی اطلاعات تعلل می‌کنند و به منویات مقام معظم رهبری بی توجهی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات کشور در آن سوی مرزها نیست و علاج مشکلات کشور تکیه بر داخل است؛ امروزه جوانان ما می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند ولی متاسفانه دولت فعلی به آن‌ها بها نداد. امروزه جوانان ما انتظار فراهم کردن شغل دارند ولی هیچ مسئولی نیست که به داد آن‌ها برسد.

مقصر مشکلات کشور تحریم نیست

سعید محمد با اشاره به اینکه دولتمردان فعلی، مقصر تمام مشکلات کشور را "تحریم" معرفی می‌کنند، عنوان کرد: آن‌ها به مردم آدرس اشتباه می‌دهند و مقصر تمام مشکلات را تحریم معرفی می‌کنند. من اطمینان می‌دهم اگر تحریمی هم وجود نداشت باز این دولت نمی‌توانست مشکلات مردم را حل کند؛ مشکل اصلی سوء‌مدیریت است و با وضعیت مدیریت این آقایان، وضع کشور بهتر از این نمی‌شد.

وی تاکید کرد: ما امروزه به مسئولانی نیاز داریم که خود را نوکر و خدمتگزار مردم بدانند و برای حل مشکلاتشان بین مردم بیایند. از راه دور نمی‌شود مشکلات اقصی نقاط کشور را مدیریت کرد. ما به کسانی نیاز داریم که دلشان برای مردم بسوزد و برای حل مشکل آنان در بین مردم بروند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مقصر مشکلات کنونی کشور را تفکر لیبرالی برشمرد و افزود: ای کاش جای این تفکر لیبرالی، یک تفکر انقلابی وجود داشت؛ ناکارآمدی فعلی کشور به خاطر همین دیدگاه غلط مسئولان غرب زده است.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور گریزی زد و گفت: قوانین بانکی و مالیاتی باید در کشور اصلاح شوند؛ بانک‌ها بدون اینکه خیری برای تولید داشته باشند فقط در حال خلق پول هستند. در اسفند ماه سال گذشته فقط 168 هزار میلیارد تومان در کشور توسط بانک‌ها خلق پول بدون پشتوانه صورت گرفت. به جای اینکه آقایان، بانک‌ها را به سمت حمایت از تولید و اشتغال سوق دهند، فقط از خلق پول آن استفاده می‌کنند. سیستم مالیاتی کشور هم تعریف خاصی ندارد و به جای اینکه از دلال و برخی دیگر از اقشار مالیات گرفته شود، از تولیدکننده و قشر کارمند مالیات گرفته می‌شود.

مشکلات مسکن قابل حل است

سعید محمد در ادامه به مشکلات بی‌شمار مسکن در کشور گریزی زد و افزود: مسکن یک کالای مصرفی است نه اینکه از آن به عنوان کالای لوکس استفاده شود. امروزه 3 میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد بدون اینکه مالیاتی به دولت بپردازند. چرا باید یک فردی حدود 10 هزار واحد خالی در کشور داشته باشد بدون اینکه تومنی مالیات آن‌ها را پرداخت کند. در کجای دنیا همچین اتفاقاتی می‌افتد؟

وی همچنین عنوان کرد: در سال 92 بیش از 50 میلیون مترمربع پروانه برای مسکن صادر شده بود ولی در سال گذشته تنها 10 میلیون پروانه صادر شده است؛ این موضوع یعنی اینکه پس از گذشت هشت سال تولید مسکن به میزان یک پنجم کاهش داشته است. در این هشت سال تقاضاهای خرید مسکن به شدت افزایش یافته و قطعا در چهار سال آینده هم تقاضاهای زیادی برای خرید مسکن وجود خواهد داشت. سوال ما این است پس چرا دولت روحانی اقدامی در راستای حل مشکل مسکن کشور نکرد؟

تولید 4 میلیون مسکن تا چهار سال آینده

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تشریح کرد: برآورد و پیش‌بینی ما این است که تا چهار سال آینده باید حدود 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکن در کشور تولید شود و این عدد بسیار بزرگی است و اگرچه بخشی از این عدد توسط قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار عرضه خواهد شد ولی حدودا 4 میلیون واحد مسکن همچنان نیاز بازار باقی خواهد ماند و باید تا چهار سال آینده احداث شود.

جیب‌بُری دولت از جیب مردم

وی از مشکلات پیش آمده در حوزه بورس ابراز تاسف کرد و افزود: برای بورس برنامه‌های خوبی در دولت آینده تدارک دیده‌ایم و قطعا بورس را احیا خواهیم کرد و مهمتر از همه از آن برای تولید کشور استفاده خواهیم کرد؛ دولت متاسفانه از آن برای کسری بودجه استفاده کرد و در روز روشن جیب مردم را خالی کرد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ادامه به موضوعات بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: هشت سال کشور را معطل برجام کردند و بدون اینکه نفعی برای کشور و مردم داشته باشد. پنج ماه قبل از اینکه برجام امضا شود متن قرارداد برجام در رسانه‌های خارجی دست به دست می‌چرخید. آمریکا و غرب خواسته‌های خود را در برجام دیکته کردند و دولتمردان ما هیچ توجهی به 9 تذکر داده شده توسط مقام معظم رهبری نکردند.

وی ادامه داد: آن‌ها به دروغ گفتند که تحریم‌ها لغو شد و مردم را به دروغ به خیابان‌ها ریختند ولی واقعیت آن است که آن یک بلوف سیاسی از سوی دولت تدبیر و امید بود. هشت سال است که سفره و معیشت مردم گروگان "برجام" است؛ ما مشکلی برای مذاکره با دیگر کشورها نداریم ولی نباید در این مذاکرات کشور را دودستی تقدیم آن‌ها کنیم. ما هم معتقدیم برای لغو تحریم‌ها باید مذاکره کرد ولی باید در مذاکرات بر اساس سه اصل عزت، مصلحت و حکمت در برابر رقبا مذاکره کنیم و حق ملت بزرگ ایران را زنده کنیم. دولت تدبیر و امید همانند ابوموسی اشعری در مذاکرات نشست و همه امتیازات غربی‌ها را قبول کرد و دست از پا درازتر به سوی مردم برگشت.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کارهای بسیار زیادی دارد، تشریح کرد: می‌شود با کار جهادی و انقلابی تمام مشکلات کشور را حل کرد.

وی استان زنجان را یک استان دارای ظرفیت توصیف کرد و گفت: استان زنجان ظرفیت زیادی در ترانزیت، معادن، دامپروری و کشاورزی دارد و متاسفانه در این سال‌ها ظرفیت این استان نادیده گرفته شد. برای استفاده ظرفیت استان زنجان برنامه‌های زیادی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =