فشار بر مسلمانان فرانسه از طریق کنترل دولتی مساجد

رییس جمهور فرانسه قصد دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور فشار بر مسلمانان از طریق کنترل مساجد را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از وال استریت ژورنال، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه قصد دارد سازمان‌ها و مکان‌های اسلامی را با وجود مخالفت اقشار مختلف به ویژه مسلمانان این کشور در چارچوب سکولاریسم تعریف کند.

در ماه‌های اخیر، دولت فرانسه به بهانه‌های مختلف از جمله نقض قوانین امنیتی و مشکلات بودجه اقدام به تعطیلی برخی مساجد در این کشور کرده است.

دولت فدرال فرانسه اعلام کرد این اقدامات مقدمه‌ای بر مهار استقلال مساجد و سازمان‌های اسلامی مختلف غیرسکولار در این کشور است.

امانوئل مکرون در هفته‌های اخیر طرحی را به مجلس فرانسه پیشنهاد داد که "آیین نامه احترام به قوانین جمهوریت" نامیده می‌شود و گفته می‌شود در صورت تصویب آن ممکن است دولت فرانسه کلیه مکان‌های عبادی و مذهبی را در این کشور منحل کند. پیش بینی می‌شود در صورت تصویب این طرح مخالفت‌های گسترده‌ای در سراسر فرانسه به وجود خواهد آمد.

تمامی اماکن و سازمان‌های مذهبی و اسلامی موظفند هر ۵ سال یک بار مجوز فعالیت خود را تمدید کنند. دولت فرانسه می‌تواند به هر بهانه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم و خشونت اجازه ادامه فعالیت به این مراکز را صادر نکند.

رهبران مذهبی در فرانسه می‌گویند این اقدام دولت مکرون فراتر از اجرای قوانین غیرسکولار در این کشور بوده  و مخالف قوانین آزادی بیان و آزادی ادیان در فرانسه است.

امانوئل مکرون در دفاع از اقدامات اخیر خود در جهت فشار بر سازمان‌ها و مراکز اسلامی در فرانسه مدعی شده این اقدام او در جهت دفاع از جمهوریت در این کشور است.

مسلمانان پس از مسیحیان بیشترین جمعیت را در فرانسه دارند ولی سالهاست سیاستمداران این کشور به بهانه‌های مختلف مسلمانان را تحت فشار قرار داده اند و هر بار با تصویب قوانین دست و پاگیر قصد محدود کردن این گروه از جامعه را دارند. متاسفانه عربستان سعودی در چند دهه اخیر هزینه های هنگفت برای گسترش تفکرات افراط گرایان وهابی در کشورهای اروپایی کرده و همین موضوع نیز بهانه لازم را به سیاستمداران اروپایی برای محدود کردن آزادی مسلمانان فراهم ساخته است. این در حالی است که وهابیت یک فرقه ضاله انحرافی بوده و علمای اهل سنت و شیعه آن را بخشی از دین مبین اسلام نمی دانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =