کلاهبرداران می‌توانند به سوالات کنکور دسترسی پیدا کنند؟

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به داوطلبان اطمینان می‌دهم سوالات کنکور به دلیل ساز و کارهای امنیتی تحت هیچ عنوان امکان انتشار ندارد؛ احتیاجی نیست کلاهبرداران سوال را به متقاضیان خود بدهند چرا که حتی به جلد دفترچه سوالات هم دسترسی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از این حوزه امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۰ بازدید کرد و در جمع خبرنگاران خبر از کاهش حدود ۳۵ هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته داد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در قواعد و ضوابط، سیستم پذیرش و مواد امتحانی هیچ تغییری نداریم و کنکور امسال نیز مشابه سال گذشته است.

خدایی اظهار کرد: همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در برگزاری کنکور سراسری کمک کردند و امسال تعداد شهرهای برگزاری آزمون را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری آزمون‌ها تعداد داوطلبانی که مبتلا به کرونا شدند، خیلی کمتر از آمار جامعه است، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی با دقت و تجربه بیشتر رعایت شد. قبل از آزمون کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت می‌دهیم و ۱۴ روز بعد از برگزاری کنکور وزارت بهداشت غربالگری می‌کند.

وی درباره کلاهبرداران کنکوری که در هفته جاری دستگیر شدند، گفت: از مجموعه همکاران قوه قضاییه، پلیس فتا، پلیس امنیت، وزارت اطلاعات، دادستانی و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم. برای پیشگیری از مباحث حفاظت آزمون کمیته‌ای تشکیل شد که در آن مجموعه مدیریت دادستانی حضور داشتند.

خدایی تاکید کرد: شگرد اکثریت این افراد کلاهبرداری است و ادعای دسترسی به سوالات دارند که خطاب به داوطلبان می‌گویند ۵۰ درصد مبلغ قبل از ارایه سوالات و برگزاری کنکور و ۵۰ درصد باقیمانده را بعد از کنکور بپردازند.

خدایی افزود: همه کلاهبرداران آن ۵۰ درصد اول را دریافت می‌کنند و بعد ارتباط شان با داوطلبان قطع می‌شود که برخی از این عوامل شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

وی گفت: به داوطلبان اطمینان می‌دهم سوالات کنکور به دلیل ساز و کارهای امنیتی تحت هیچ عنوان امکان انتشار ندارد؛ احتیاجی نیست کلاهبرداران سوال را به متقاضیان خود بدهند چرا که حتی به جلد دفترچه سوالات هم دسترسی ندارند.

به گفته رییس سازمان سنجش، برخی تخلفات موردی در حوزه‌ها رخ می‌دهد و سازمان سنجش با توجه به ضوابط بدون اغماض در زمینه استفاده از موبایل و لوازم الکترونیکی با متخلفان برخورد و و آن‌ها را از جلسه آزمون اخراج می‌کند. حتی اگر داوطلب شاگرد اول باشد، از کنکور محروم می‌شود.

خدایی خطاب به خانواده‌های داوطلبان تاکید کرد که در هیچ کدام از کانال‌ها و شبکه‌های کلاهبرداری عضو نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =