۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

کارشناس حقوقی در واکنش به رای انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش:

کسانی که تقلب‌شان در کنکور محرز شده امکان بازگشت به تحصیل ندارند

معترضان کنکور قبل از تصویب استفساریه مجلس در آزمون مجدد سازمان سنجش مردود شده بودند
کسانی که تقلب‌شان در کنکور محرز شده امکان بازگشت به تحصیل ندارند

کارشناس حقوقی با بیان این که سازمان سنجش برای صیانت از سلامت کنکور امکان صدور مجوز بازگشت به تحصیل کسانی که تقلبشان در کنکور محرز شده است را ندارد، گفت: دستور موقت صادر شده امکان اجرا نداشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حامد نیکونهاد روز جمعه در گفت‌وگویی درباره انتقاد معاونت حقوقی رئیس جمهور از رای انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش گفت: معترضان کنکور قبل از تصویب استفساریه مجلس، در آزمون مجدد سازمان سنجش مردود شده بودند.

بیشتر بخوانید:

 صدور حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش/ نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می‌شود

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برخی متقلبانی که در آزمون مجدد سازمان سنجش مردود شدند بعد از تصویب استفساریه ماده ۱۱ آزمون سراسری نسبت به منع تحصیل از سوی سازمان سنجش به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

وی با تأکید بر اینکه معترضان رسما دانشجو نیستند و این مصوبه شامل حال آن‌ها که تقلبشان محرز شده، نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان سنجش برای صیانت از سلامت کنکور امکان صدور مجوز بازگشت به تحصیل کسانی که تقلبشان در کنکور محرز شده است را ندارد. دستور موقت صادر شده امکان اجرا نداشت.

نیکونهاد اظهار کرد: دستور صادر شده یک راه بسیار خطرناکی را باز می کند و مجال ورود هزاران متقلبی که از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰ با بررسی تخصصی سازمان سنجش از ورودشان به رشته‌های تاثیرگذار مانند پزشکی جلوگیری شده بود، می‌توانند با این مستمسک راه دیوان عدالت اداری را در پیش بگیرند و با فشار بر این بدنه تخصصی و مرجع قضایی، برگردند و بر صندلی‌هایی قرار بگیرند که در آینده نه چندان دور، پزشک معالج مردم ما بشوند.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =