روند کاهشی حمایت دمکرات های آمریکا از بایدن

نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان می دهد هم زمان با گذر جامعه آمریکا از بحران همه گیری، حمایت شهروندان به ویژه دمکرات ها از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور، روند کاهشی یافته است.

به گزارش بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری رویترز؛ این در حالیست که دولت بایدن با کنگره بر سر اجرای تعهداتش، درگیر است و شمار بیشتری از شهروندان ایالات متحده نگران بهبود اقتصادی نامتوازن و غیرعادلانه کشورشان هستند.

نظرسنجی سراسری ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۱ – ۲۷ خرداد ماه) نشان می دهد با وجود بالاتر بودن میزان محبوبیت بایدن از دونالد ترامپ سلفش (۵۵ درصد)، اما شمار فزاینده ای از شهروندان این کشور از سیاست های اقتصادی، مهار خشونت سلاح گرم و دریافت مالیات دولت او ناراضی هستند و بیشترین کاهش حمایت در داخل حزب دمکرات به ویژه در میان افراد زیر ۴۰ ساله و رنگین پوستان بدون مدرک دانشگاهی، مشاهده می شود.

بر اساس این نظرسنجی، اقتصاد جانشین مراقبت های بهداشتی و مهار بیماری های همه گیر به عنوان نگرانی اصلی شده، به گونه ای که نزدیک به یک چهارم بزرگسالان پاسخ دهنده، آن را مهم ترین مشکل کشورشان می دانند.

بیشترین شمار شهروندان این کشور، نگران روند فزاینده هزینه های زندگی هستند و نظر موافق و مخالف همگانی در باره میزان وظیفه دولت برای بهبود اوضاع، تقریبا به صورت برابر تقسیم شده است.

همچنین ۴۸ درصد پرسش شوندگان در این پیمایش، از نحوه اداره اقتصاد توسط بایدن حمایت کرده اند که نسبت به نظرسنجی مشابه در آوریل، چهار درصد کاهش یافته است. شمار شهروندان ناراضی از عملکرد اقتصادی بایدن نیز با ۴ درصد افزایش به ۴۳ درصد رسیده است.

به گفته رایان پیجیالیس نظرسنجی کننده دمکرات، بسیاری از شهروندان هنوز تصور می کنند که با بازگشت اوضاع به حال عادی، فاصله بسیاری دارند.

این نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می دهد که تنها ۳۵ درصد شهروندان تصور می کنند اقتصاد کشورشان در مسیر درستی قرار گرفته و ۴۴ درصد می گویندکه بسیار نگران روند افزایشی هزینه ها و بهای کالاهای مصرفی هستند.

با وجود ابراز رضایت ۷۸ درصد دمکرات ها از برنامه اقتصادی بایدن، اما شمار دمکرات های ناراضی از برنامه های اقتصادی او با ۶ پله افزایش به ۱۵ درصد رسیده که کاهش ۱۱ درصدی حمایت دمکرات های زیر ۴۰ ساله از بایدن، کاهش هشت درصدی محبوبیتش در میان اقلیت های نژادی، قومی و دینی دارای گرایش به این حزب و دمکرات های بدون تحصیلات و مدرک دانشگاهی را دربرمی گیرد.

آمارهای رسمی نشان می دهد به رغم پیش بینی رشد هفت درصدی اقتصادی در سال جاری (۲۰۲۱)، نرخ افزایش شاغلان در دوره پساهمه گیری به ویژه در میان اقلیت های نژادی و قومی و شهروندان بدون مدرک دانشگاهی، بسیار پائین تر است.

بر اساس آمار کارگری دولت آمریکا؛ نرخ بیکاری در جامعه سیاهپوستان در ماه مه نزدیک به ۹ درصد، اما برای سفیدپوستان نزدیک به پنج درصد بوده است. میزان بیکاری در میان دارندگان مدرک دانشگاهی در مه، نزدیک به سه درصد بوده که کمتر از نیم میزان بیکاری دارندگان مدرک پایان تحصیلات متوسطه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1101389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =