بازرسی از منزل بایدن انجام شد

کاخ سفید اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا منزل رئیس‌جمهور را پس از پیشنهاد داوطلبانه وکیل او بازرسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از رویترز، کاخ سفید روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه پس از ارائه پیشنهاد داوطلبانه و پیشگیرانه وکیل «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور به وزارتخانه اقدام به بازرسی منزل او کرد. 

درخواست بایدن برای تصویب قانون منع استفاده از اسلحه در آمریکا

«باب باوئر»، وکیل بایدن روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بازرسی جدید از منزل رئیس‌جمهور در «ویلمینگتون» واقع در ایالت «دلاور» شش سن دیگر از جمله اسناد دارای برچسب کشف شد. 

باوئر افزود:‌ «برخی از اسناد محرمانه و منابع همراه آن به دوره نمایندگی بایدن در مجلس سنا از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ یه عنوان نماینده ایالت دلاور و برخی دیگر به دوره معاونت او در دولت باراک اوباما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ باز می‌گردد». 

«یان سامز»، سخنگوی کاخ سفید گفت: «این یک پیشنهاد داوطلبانه و پیشگیرانه از سوی وکیل شخصی رئیس‌جمهور به وزارت دادگستری برای بازرسی خانه بود». 

سامز از ارائه جزئیات بیشتر درباره محتوای دقیق مطالبی که از منزل ویلمینگتون کشف شده است، خودداری و تاکید کرد که بایدن در جریان روند بازرسی قرار داشت. 

وی همچنین گفت که وکیل کاخ سفید در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی به رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان درباره اسناد محرمانه یافت شده در خانه و دفتر بایدن برای او نامه ای ارسال کرد. 

کاخ سفید اعلام کرد که تیم بایدن با مقام‌های مسئول تحقیقات همکاری کرده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1168752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =