آزمون جامع دکتری برای کدام دانشجویان به تعویق افتاده است؟

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه توضیحات تکمیلی درخصوص تعویق آزمون جامع دکتری گفت: ملاک تعویق یا برگزاری آزمون جامع دکتری، وضعیت واحد دانشگاهی است و آزمون همه دانشجویانی که واحد دانشگاهیشان در وضعیت قرمز قرار دارد به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تعویق آزمون جامع دانشجویان دکتری در شهرهای قرمز خبر داد که به منظور حفظ سلامتی و رعایت حال دانشجویان و اساتید، زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای قرمز کرونایی به تعویق افتاد.

به گفته حیدری، آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود در ماه جاری و به صورت حضوری برگزار شود که متأسفانه با توجه به پیک پنجم کرونا زمان برگزاری آن به تعویق می افتد.

پس از این خبر، دانشجویان زیادی از واحدهای سراسر کشور در تماس با خبرگزاری ایسکانیوز نسبت به جزئیات تعویق آزمون جامع دکتری سئوال داشتند.

برخی از دانشجویان دکتری که در شهر قرمز سکونت دارند اما وضعیت واحد دانشگاهی آن‌ها در وضعیت سفید یا آبی است یا دانشجویانی که شهر محل سکونتشان سفید یا آبی بوده اما واحد دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنند، در وضعیت قرمز قرار دارد؛ نسبت به برگزاری یا تعویق آزمون جامع دکتری در واحد خود ابراز بی اطلاعی کردند.

در همین خصوص احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی توضیحات تکمیلی ارائه کرد که در ادامه آمده است.

به گفته او، آزمون جامع دکتری در واحدهای دانشگاهی که در شهر قرمز قرار دارند به تعویق افتاده است و دانشجویان این واحدها چه در شهر سفید سکونت داشته باشند و چه در شهر قرمز ساکن باشند؛ برای آن‌ها آزمون جامع در زمان دیگری برگزار می‌شود که زمان برگزاری متعاقبا اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد: آزمون جامع دکتری برای واحدهایی که در شهرهای با وضعیتِ سفید، آبی و نارنجی قرار دارند مطابق زمان اعلامی برگزار می‌شود و هیچ تغییری در برگزاری آزمون این واحدها اتفاق نیفتاده است.

حیدری تصریح کرد: برای واحدهایی که وضعیت شهرشان قرمز نیست و آزمون جامع مطابق زمان قبلی برگزار می‌شود؛ اگر دانشجو ساکن شهر سفید و آبی باشد که بدون مشکلی می‌تواند در واحد خود آزمون دهد اما دانشجویانی که وضعیتِ شهر محل تحصیلشان عادی اما محل سکونتشان در وضعیت قرمز قرار دارد؛ می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحدِ مرکز استان، آزمون جامع دهند که مقدمات برگزاری آزمون برای این دانشجویان فراهم شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، ملاک تعویق آزمون جامع دانشجویان دکتری، فقط وضعیت واحد دانشگاهی است نه محل تحصیل دانشجو یعنی واحدهایی که در شهر قرمز حضور دارند آزمون جامع برای تمام دانشجویان به تعویق افتاده و مابقی دانشجویان باید با مراجعه به شهرِ محلِ تحصیل یا نزدیکترین واحد دانشگاهی، در آزمون جامع شرکت کنند.

حیدری در پایان گفت: آزمون جامع دانشجویان دکتری به صورت استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1102220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دانشجوی دکتری IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      9 1
      چرا کلا ازمون جامع رو تعویق نمیندازین‌ما که ساکن شهرهای قرمز هستیم‌چطور سر جلسه حاضر بشیم‌
    • بهار IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      3 0
      آخه ما چطور از شهر قرمز بریم نارنجی وقتی منع رفت و آمد هست به تعویق بندازید تفاوتش فقط دو سه هفته هست
    • فاطمه IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      3 0
      لطفا برای همه امتحان را به تعویق بندازید الان من در شیراز ساکنم که قرمز هست دانشگاهم ارسنجان هست نارنجی هست قرار بود شیراز امتحان بدم ولی الان نمیدونم تکلیف چی هست اگر بگم بخوام ب م دانشگاه خودم نمیشه چون شهر قرمز منع عبور داره
    • دانشجو دکترا IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      3 0
      ازمون را کلا به تعویق بندازید این برای ماهایی که در شهرهای قرمز هستیم خیلی سخت هست بعد هم خطر برای شهرهای قرمز هست چطور بریم شهرهای دیگه که منع رفت و امد هست و سر جلسه حاظر شویم لطفا تجدید نظر کنید
    • دانشجو IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      1 0
      خسته شدیم از این همه امروز و فردا چندماهه وقتمون داره تلف میشه و بلاتکلیفیم اینطوری فرصت تابستان داره از دست میره و نه میتونیم به آزمون زبان فکر کنیم نه به نوشتن پروپوزال. شاید تا یکماه دیگه هم قرمز باشه این شهرها فضای مکانی بیشتری برای آزمون اختصاص بدین و بگیرین این آزمون را.خسته شدیم یا مجازی بگیرین
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      2 0
      لطفاتوضیح بدیدیعنی چی که میگید آزمون به وضعیت واحددانشگاهی مربوطه؟ازیطرف میگیددرشهرهای قرمزبتعویق افتاده وازطرف دیگه میگیدبواحددانشگاهی مربوطه!!ماردواقعادچارسردرگمی کردید!!!دوحالت بیشترنیست دیگه،یاجایگزین کنیدیابصورت مجازی برگزارکنیدچرااینقدرمساله روبغرنج می‌کنید برای دانشجوی دکترای بیچاره لطفانظرات دانشجویان وهم لحاظ کنیدگناه که نکردیم دانشجوی دکتراشدیم!!!!