تاریخ سازی سه شیرها / انگلیس به فینال یورو رسید

دومین تیم فینالیست جام ملت‌های اروپا مشخص شد.

به گرارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ تیم ملی انگلیس با برتری دو بر یک در مقابل دانمارک به فینال یورو ۲۰۲۰ راه یافت.

ترکیب انگلیس

جردن پیکفورد، کایل واکر،لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، هری کین، رحیم استرلینگ، کالوین فیلیپس، میسون ماونت و بوکایو ساکا

ترکیب دانمارک

کاسپر اشمایکل، یانیک وسترگارد، سیمون کیائر، یواکیم مائله، آندریاس کریستنسن، توماس دلانی، مارتین برایت‌ویت، کاسپر دولبرگ، میکل دامسگارد، ینس استریجر و پیر امیر هویبرگ

گل ها

دانمارک: (دامسگارد ۳۰)

انگلیس:(کیائر ۳۹ گل به خودی) (هری کین ۱۰۴)

در نیمه اول این دیدار که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شد دو تیم بازی برابری را اراِئه دادند و موقعیت های نصف و نیمه ای روی دروازه های یکدیگر ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه ۳۰ ضربه کاشته دیدنی میکل دامسگارد دور از دستان جردن پیکفورد وارد دروازه انگلیس شد و دانمارک از حریف پیش افتاد. در ادامه انگلیسی ها برای جبران نتیجه حملاتی را روی دروازه حریف ایجاد کردند و در دقیقه ۳۹ با گل به خودی کیائر به گل تساوی دست یافتند. در این صحنه پاس دقیق هری کین در محوله جریمه به بوکایو ساکا رسید و او با پاس رو به جلو قصد داشت رحیم استرلیگ را صاحب توپ کند که در بین راه سیمون کیائر به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

با آغاز نیمه دوم مسابقه تیم میزبان فشار را روی دروازه حریف بیشتر کرد اما هیچکدام از حملات آنها تبدیل به گل نشد تا کار به وقت اضافه بکشد.

با آغاز وقت اضافه فشار شاگردان ساوتگیت بیشتر شد تا اینکه خطای مدافع دانمارک بر روی رحیم استرلینگ سبب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. در صحنه پنالتی ابتدا اشمایکل توپ هری کین را دفع کرد اما در ادامه خود کین توپ را وارد دروازه کرد تا انگلیس از حریف خود پیش بیفتد. پس از این گل دانمارکی ها سعی کردند نتیجه بازی را جبران کنند اما تلاش آنها بی نتیجه بود و انگلیس ها با برتری دو بر یک جشن صعود به فینال را برپا کردند.

نخستین فینال یورو برای انگلیس

سه شیر ها امشب برای اولین بار در تاریخ موفق شدند به دیدار نهایی مسابقات یورو راه یابند. انگلیسی ها سابقه حضور در مرحله نیمه نهایی را داشته اند اما هرگز به فینال این بازی ها نرسیده بودند.

رویایی که تکمیل نشد

وایکینگ ها که پس از بیست و پنج سال به مرحله نیمه نهایی راه یافتند رویای حضور در فینال و تکرار قهرمانی سال ۱۹۹۲ را داشتند که انگلیسی ها مانع از این اتفاق شدند و آنها را از دور مسابقات حذف کردند.

بدین ترتیب انگلیسی‌ها یکشبنه در ورزشگاه ومبلی لندن در دیدار نهایی به مصاف ایتالیا خواهند رفت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1102256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =