اعطای تسهیلات رفاهی به دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های علوم پزشکی

صندوق رفاه وزارت بهداشت با هدف کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی و معیشتی دانشجویان تسهیلاتی را برای دانشجویان ممتاز علوم پزشکی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صندوق رفاه وزارت بهداشت با هدف کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی و معیشتی دانشجویان تسهیلاتی را در قالب یک دستورالعمل برای دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته است.

بر این اساس سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر قبل از دریافت وام و ثبت‌نام در حداقل تعداد واحدهای مورد نیاز طبق مقررات آموزشی از جمله شرایط عمومی و آموزشی این دستورالعمل به شمار می‌رود. دانشجویان در سنوات مجاز تحصیل می‌تواند درخواست وام خود را ثبت کنند؛ اما دانشجویان ممتاز بعد از یک سال تحصیلی و برای یک نوبت می‌توانند درخواست وام داشته باشند. داشتن معدل 17 در زمان ارائه درخواست وام برای دانشجویان ممتاز ضروری است. 

دانشجوی ممتاز برای دریافت تسهیلات رفاهی باید چه شرایطی داشته باشد؟

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برخورداری از تسهیلات رفاهی مختص دانشجویان ممتاز باید از برگزیدگان رتبه اول تا سوم کنکور سراسری با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم آزمون وروردی کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی با معرفی دبیرخانه شورای آموزش علوم پزشکی، بهداشت و تخخصی، داروسازی و دندانپزشکی باشند.

دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش‌آموزی با معرفی از سوی وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌های اول تا سوم انفرادی و تیمی المپیاد علمی دانشجویان کشور با معرفی دبیرخانه المپیاد علمی وزارت بهداشت، دارندگان مدال المپیادهای بین‌المللی دانشجویی در زمینه علوم پزشکی با تأیید وزارت بهداشت، برگزیدگان حایز رتبه‌های اول تا سـوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره‌های خوارزمی و جـوان خوارزمی در زمینه علوم پزشکی با معرفی دبیرخانه‌های مربوطه. مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده در زمینه علوم پزشکی با تأیید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت براسـاس ضوابط مربوطه نیز می‌توانند از تسهیلات رفاهی صندوق رفاه وزارت بهداشت مختص دانشجویان ممتاز استفاده کنند.

میزان تسهیلات به دانشجویان ممتاز چقدر است؟

وام تحصیلی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت سه برابر سقف مصوب به دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرد. وام ضروری سه برابر سقف مصوب به دانشجویان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت. از سرانه وام تحصیلی و ضروری میزان 4 درصد کارمزد کسر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103687

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =