مدرسه رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب آغاز به کار کرد

مدرسه رسانه با هدف برگزاری دوره های تخصصی برای اهالی رسانه و ارتباطات و نیز برگزاری دوره های عمومی، از مرکز آموزشهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب مجوز فعالیت گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ عزت‌زاده، مسئول مدرسه رسانه با اشاره به اینکه هدف اصلی این مدرسه به روز نمودن دانش، تخصص و مهارت های چند منظوره اهالی رسانه در عرصه عمل می باشد، خاطرنشان کرد: در مدرسه رسانه، زمینه‌ای فراهم می شود تا شرکت کنندگان دانشی را که حین تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیاموخته اند؛ اما برای موفقیت در کار رسانه ای به آن نیاز دارند و افزایش دانش و مهارت های جدید در عرصه های گوناگون، کسب نمایند.

وی افزود: دنیای امروز، دنیای به شدت رسانه‌ای است؛ برهمین اساس برای موفق شدن و مسلط بودن در این میدان، باید مدام آموخت. رسانه با پیشرفت تکنولوژی در حال تحول است و با توجه به اثرگذاری در زندگی مردم و با دانستن این نکته که امروز اغلب مردم کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و  خود یک رسانه محسوب می شوند، یقیناً کار یک فعال و بازیگردان عرصه رسانه ای در این فضا، برای اثر گذاری بر این کاربران هر روز سخت تر و رقابتی تر از روز قبل خواهد بود.

مسئول مدرسه رسانه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با انگیزه اصلی تاسیس این مرکز آموزشی گفت: به دنبال مراجعات متعدد دانشجویان و علاقمندان و تقاضای برگزاری دوره های ویژه تخصصی، همچنین کسب آموزش خوب، کامل و به روز، این انگیزه ایجاد شد تا علی‌رغم مشغله و سختی های این مسیر ناهموار، در این عرصه وارد میدان شویم و اقدام به راه اندازی مدرسه رسانه کنیم.

عزت زاده تاکید کرد: در مدرسه رسانه با تلاش اساتید، مهندسین و متخصصین، شرکت کنندگان در دوره‌ها به طور کاملاً عملیاتی، مرحله به مرحله می آموزند و برای مهارت و تخصص جدیدی که آنها را در شغل و حرفه شان متمایز می کند، تمرین می‌کنند تا در نهایت در حوزه تخصصی به طور کامل مسلط شوند. این افراد حتی می توانند وارد حوزه جدیدی در این پهنه گسترده شوند. این در حالیست که در دانشگاه، آموزش بصورت گام به گام و مدرسه وار صورت می گیرد.

وی در ادامه به دوره های تخصصی که در مدرسه رسانه برگزار می شود اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال شرکت کنندگان، تولید و انتشار پادکست را در ۱۶ جلسه آموزش می بینند و در عمل از ایده‌یابی تولید پادکست تا نحوه انتشار و بستر ارائه را می آموزند. باید اشاره کنم این دوره فرصت ورود به عرصه یک شغل جدید و جذاب با درآمد بالا است.

عزت‌زاده ادامه داد: همچنین با همکاران خوبمان از استودیو فراسوی ابعاد دوره تخصصی تولید انیمیشن را آغاز کرده‌ایم. علاقمندان در این دوره، مراحل متعددی را طی ۹ هفته می آموزند تا گام به گام اقدام به تولید انیمیشن بزنند؛ آموزشی مدام و پر ثمر برای کسی که آینده شغلی خودش را در این عرصه می بیند.

مسئول مدرسه رسانه با اشاره به فراهم سازی بستر مناسب شغلی برای علاقمندان در عرصه های جدید و همچنین مهارت آموزی به فعالان رسانه ای گفت: دامنه مخاطبان ما از پژوهشگران گرفته تا مدیران شبکه های اجتماعی و دانشجویان  گسترده است.

وی ادامه داد: تحلیل محتوا و تحلیل شبکه های اجتماعی از جمله دوره هایی هست که همکاران هیات علمی علاقمند به شرکت در آن هستند.

عزت زاده یادآور شد: این دوره ها هیچکدام در طی تحصیلات تکمیلی آموزش داده نمی‌شود. ما هم در آغاز راه هستیم و هر چه به سمت جلو حرکت کنیم تنوع بیشتری در برگزاری دوره خواهیم داشت؛ البته مبتنی بر سلیقه و درخواست علاقمندان به آموزش خلاقانه و مهارتی که انشالله بتوانیم در این مسیر مفید باشیم و بتوانیم خوب خدمت کنیم.

مسئول مدرسه رسانه تاکید کرد: با توجه به اعتبار دوره ها و سرفصل های کامل و دقیقی که لحاظ شده است؛ گواهی شرکت در این دوره ها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب صادر می شود و شرکت کنندگان در دوره ها، موفق به اخذ گواهینامه شرکت در دوره آموزشی تخصصی دانشگاهی خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساتید و معلمین این مدرسه، از متخصص‌ترین و مسلط‌ترین  افراد در حوزه خود هستند و بنا داریم؛ مسیر را با سلیقه علاقمندان و فعالان رسانه و اعضای محترم هیات علمی همسو کنیم. ضمن اینکه دوره هایی را که مخاطبان ما بارها به برگزاری آنها تاکید دارند، برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104120

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =