ترم تابستانی دوره‌های موک دانشگاه تهران از امروز آغاز می‌شود

ترم تابستانی دانشگاه تهران در قالب آموزش‌های آزاد (موک) از امروز دوم مردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمدرضا صادقی مقدم معاون توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری ترم تابستان دوره موک اظهار کرد: دانشگاه تهران برای دومین بار و در قالب ترم تابستانی برنامه «ارائه دروس از برنامه‌های درسی مصوب در قالب آموزش‌های آزاد دانشگاه» را اجرایی می کند. در واقع با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین دوره در بهار سال جاری، برگزاری این دوره در ترم تابستانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره‌های موک در دانشگاه تهران فراهم کردن امکان آموزش‌های دانشگاهی و دسترسی به محتوای علمی دروس منتخب اساتید دانشگاه  به شکل مجازی برای تمامی آحاد جامعه است.

به گفته معاون توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران، این دوره نیز همچون دوره قبل با مشارکت «مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران»، «معاونت آموزشی» و «سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران» و بر مبنای «شیوه نامه ارائه دروس از برنامه‌های درسی مصوب در قالب آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران» مصوب سوم تیر سال ۹۹  شورای آموزشی دانشگاه تهران اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران تاکید کرد: «فراگیری دانش در دانشگاه تهران، به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی، برای تمامی دانشجویان سراسر کشور»، «ارتباط از راه دور با اساتید دانشگاه تهران»، «در اختیار داشتن فیلم کلاس‌های مجازی و استفاده مجدد از کلاس‌ها»، «فراگیری بهتر علم و دانش»، «زمان کافی برای آموزش»، «کاهش هزینه‌های دانش‌پذیران»، «امکان دریافت گواهی درس با ثبت نمره از اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران» و همچنین «امکان دریافت گواهی گذراندن دوره بدون ثبت نمره از دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران در صورت موفقیت در دوره» از اهداف برگزاری این دوره ها است.

وی اضافه کرد: شروع ترم تابستانی «ارائه دروس مصوب دانشگاهی در قالب آموزش‌های آزاد (مووک) »، دوم مرداد ماه ۱۴۰۰ و مهلت ثبت‌نام حداکثر تا دهم مرداد ماه خواهد بود. محتوای هر درس نیز بر اساس سرفصل‌های مصوب شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهیه و دروس در چارچوب مقررات آموزشی دانشگاه ارائه می‌شود. 

صادقی مقدم خاطر نشان کرد: دروس فوق به دو روش زیر در سامانه ارائه می‌شوند اول اینکه به شکل مهارتی (با هزینه رقابتی در بازار) است که در این روش متقاضیان علاوه بر مشاهده ویدئوها، امکان انجام تکالیف و پروژه‌ها را دارند و در نهایت در صورت کسب حدنصاب نمره امکان گواهینامه آموزش‌های آزاد را دریافت خواهند کرد.

در روش دوم نیز دروس مصوب رسمی دانشگاهی (با هزینه مصوب) ارائه خواهد شد که در این روش متقاضیان پس از گذراندن آزمون میان ترم و پایان ترم، مطابق با مصوبه، علاوه بر دریافت گواهینامه آموزش آزاد دانشگاه، موفق به دریافت کارنامه نیز خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در ترم تابستانی این دوره‌های آموزشی، به سایت مووک دانشگاه تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 1104166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =