قاچاق روزانه ۲ هزار تلویزیون به داخل کشور مانع توسعه تولید

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: متأسفانه روزانه ۲ هزار تلویزیون قاچاق روانه بازار می شود که همین امر سرمایه گذاری در تولید داخلی را با ابهامات روبه رو ساخته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ محمد رضا شهیدی دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به اینکه استفاده از توان داخلی در امر تولید یک موضوع ضروری به شمار می‌آید، اظهار داشت : هرچه قدر توان داخلی برای تولید افزایش پیدا کند میزان وابستگی کاهش یافته و توسعه بخش تولید کشور فراهم خواهد شد .

وی با بیان اینکه دغدغه تمام کشورها تامین قطعات مورد نیاز از داخل کشور است، افزود: البته تولید برخی از قطعات در داخل کشور صرفه اقتصادی نداشته و باید از محل واردات تأمین شود به عنوان نمونه پنل تلویزیون توسط 6 شرکت در دنیا انجام می شود چرا که حجم تولید تلویزیون در آنجا بالای 10 میلیون دستگاه بوده و تولید پنل به صرفه است اما در ایران فقط یک و نیم میلیون دستگاه تولید تلویزیون انجام می‌شود و به همین دلیل سرمایه گذاری هنگفت برای تولید پنل به صرفه نیست.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه تعدادی از تولیدکنندگان داخلی به حوزه تولید پنل ورود پیدا کرده اند، افزود: دغدغه اصلی تولیدکننده داخلی ورود کالاهای قاچاق به بازار است چراکه در این شرایط سرمایه گذاری در امر تولید توجیه پذیر نیست.

شهیدی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکننده داخلی امکان تولید 4 میلیون دستگاه تلویزیون دارد اما موانع پیش رو باعث شده تا 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون تولید شود.

به گفته وی، متأسفانه روزانه 2 هزار تلویزیون قاچاق روانه بازار می شود که همین امر سرمایه گذاری در تولید داخلی را با ابهامات روبه رو ساخته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =