واکنش رئیس دانشگاه تهران به واگذاری اراضی پردیس ابوریحان

رئیس دانشگاه تهران به واگذاری اراضی پردیس ابوریحان به بنیاد مستضعفان واکنش نشان داد و گفت: در این راستا مشکلی برای دانشجویان، خوابگاه‌ها و کلاسهای درس ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه تهران ۱۸ مردادماه در اعتراض به تصرف زمین‌های پردیس ابوریحان این دانشگاه تجمع کردند. ماجرا از آن قرار بود که اراضی پردیس ابوریحان اوقافی بوده و بنا بر تصمیم قوه قضاییه مالکیت آنها به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی داده شده است. در سال ۹۹ بنیاد اظهارنامه‌ای را به دانشگاه تهران در زمینه توافق و یا خرید اراضی از سوی دانشگاه تهران ارسال کرد، اما گویا طرفین در این مکاتبات به نتیجه نرسیده و  بنا بر اعلام رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، ۵۰ نفر در قالب یگان‌های حفاظتی بنیاد مستضعفان، ۲۳ تیرماه برای تصاحب قهری به مزرعه آموزشی و پژوهشی این پردیس وارد شدند.

محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در واکنش به تصرف زمین‌های پردیس ابوریحان اظهار کرد: اراضی پردیس ابوریحان در گذشته وقفی بود و دانشگاه تهران با قرارداد با اوقاف، امور را پیش می‌برد اما این اراضی با تشخیص قوه قضائیه به بنیاد مستضعفان واگذار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان می‌خواهد این زمین‌ها را از پردیس ابوریحان دانشگاه تهران پس بگیرد؛ اما پردیس اصلی به دانشگاه و واحدهای مسکونی به دانشگاه اختصاص خواهد یافته است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: بنیاد مستضعفان حدود ۲ هکتار از این اراضی را تقاضا کرده‌ است. از زمین‌های زراعی نیز حدود ۱۰ هکتار به دانشگاه اختصاص داده می‌شود که این ۱۰ هکتار برای فعالیت‌های پردیس ابوریحان دانشگاه تهران کافی نیست. ما در این زمینه از بنیاد مستضعفان خواسته‌ایم تا زمین‌های بیشتری را به پردیس ابوریحان اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای واگذاری اراضی ابوریحان به بنیاد مستضعفان، مشکلی برای دانشجویان، خوابگاه‌ها و کلاسهای درس ایجاد نخواهد شد.

گفتنیست اراضی تحت اختیار پردیس ابوریحان شامل ۳۰ هکتار پردیس مرکزی، ۱۰ هکتار مجتمع مسکونی و ۱۲۰ هکتار مرزعه آموزشی و پژوهشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =