ایسکانیوز؛ پایگاهی برای فعالیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 

مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز گفت: خبرگزاری ایسکانیوز پایگاهی برای فعالیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سید امیر محجوب  در مراسم راه‌اندازی دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای سه رسانه فعال شامل روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و ایسکانیوز است و خبرگزاری آنا و ایسکانیوز نباید با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند، لذا تمرکز ما در ایسکانیوز بر توان افزایی دانشجویان است.

وی ادامه داد: در این راستا مدلی را طراحی کردیم که بر اساس آن دانشجویان بتوانند از منافع این خبرگزاری بهره ببرند. در صورت تحقق این امر می‌توان ادعا کرد ایسکانیوز در مسیر موفقیت به درستی حرکت کرده است.

وی بیان کرد: خبرگزاری ایسکانیوز در راستای کمک به دانشجویان باید از چند محور اصلی برخوردار باشد. 

ایسکانیوز؛ پایگاهی برای فعالیت دانشجویان 

به گفته محجوب خبرگزاری ایسکانیوز پایگاهی برای فعالیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی رسانه 

مدیر عامل ایسکانیوز با اشاره به آموزش رسانه که در ایسکانیوز پیگیری می‌شود گفت: آموزش‌های رسانه و خبرنگاری در قالب یک مدرسه عالی مهارتی رسانه در این خبرگزاری به دانشجویان انتقال داده می‌شود. کلاس‌های آموزشی این دوره‌ها با حضور اساتید برتر و نام آشنای حوزه رسانه کشور برگزار خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از استان‌های کشور با خبرگزاری ایسکانیوز ارتباط بیشتری برقرار کردند. در حال حاضر می‌کوشیم ایسکانیوز در هر استان یک دفتر داشته باشد، این دفاتر توسط دانشجویان اداره خواهد شد. بسیاری از دانشجویان در دفاتر ایسکانیوز همانند کانون‌ها و نشریات در کنار یکدیگر به فعالیت می‌پردازند. 

فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای در دفاتر خبرگزاری ایسکانیوز

محجوب با بیان اینکه فعالیت در دفاتر ایسکانیوز چندین سطح از فعالیت در نشریات بالاتر است، افزود: عنوان مثال اخذ مجوز نشریه دردسرهای زیادی دارد، همچنین ممکن است محدودیت‌هایی نیز در حوزه قوانین نشریات وجود داشته باشد. این محدودیت‌ها در دفاتر خبرگزاری ایسکانیوز کاملاً رفع خواهد شد؛ به‌طوری که دانشجویان می‌توانند در فضای دانشگاه و استان خود فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای‌تر و جدی‌تری را داشته باشند و به موضوعات دانشگاهی و استانی بپردازند.

وی اضافه کرد: دانشجویان با استفاده از فرصتی که ایسکانیوز برای آنان فراهم کرده می‌توانند وارد جریان رسانه‌ای شوند و رشد کنند. این افراد می‌توانند مطالب را در خبرگزاری ایسکانیوز منتشر کنند.

مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز گفت: منظور ما از فعالیت در حوزه رسانه تنها خبرنگار شدن نیست، در حال حاضر رسانه تنها به این حوزه محدود نمی‌شود که یک فرد بخواهد در غالب یک خبرنگار به فعالیت بپردازد، این موضوع نیز برای فعالان فرهنگی و دانشجویی نیز صدق می‌کند. 

ضرورت استفاده از پتانسیل فضای مجازی 

وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا نظرسنجی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد نتایج این نظرسنجی حاکی از آن بود که بسیاری از دانشجویان روزانه ۴ تا ۵ ساعت را در اینستاگرام می‌گذرانند. پس از شیوع کرونا این آمار به شدت افزایش پیدا کرد، در این راستا فعالیت خبرگزاری در چنین فضایی یک مهارت محسوب می‌شود. 

محجوب بیان کرد: تا پیش از پاندمی کرونا، کانون، بسیج و تشکل‌های مختلف در دانشگاه تشکیل می‌شد. دانشجویان با فعالیت در چنین فضایی دارای هویت شده و می‌توانستند با عضویت در این نهادها در قالب‌های مختلف اجتماعی به ایفای نقش بپردازند.

وی ادامه داد: انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و همچنان نیاز دارد که در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند اما در حال حاضر این نیاز در محل‌های دیگری برطرف می‌شود. هم‌اکنون دانشجویان در فضای مجازی عضو گروه‌های فضای مجازی شده و به بحث و تبادل نظر می‌پردازد. اگر رسانه توانمندی فعالیت در چنین فضایی را نداشته باشد روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود؛ زیرا فعالیت‌های رسانه در چنین شرایطی دیده نمی‌شود و خوراک‌های خبری به درستی به مخاطبان انتقال پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل ایسکانیوز با بیان اینکه مهارت حضور رسانه در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: به‌طوری که دغدغه قرآنی، فرهنگی، سیاسی و غیره دانشجویان به نحواحسن به نتیجه برسد.همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد در فضای مجازی فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند و از این فضا کسب درآمد می‌کنند. ایسکانیوز می‌کوشد در مرحله‌های بعدی دانشجویان را در این مسیر هدایت کند تا بتوانند از فعالیت در فضای مجازی در تمامی حوزه‌ها کسب درآمد داشته باشند. 

وی بیان کرد: ایسکانیوز در نظر دارد در هر استان دفتری راه‌اندازی کند. مسئول دفتر هر استان با ایسکانیوز ارتباط بیشتری دارد تا بتواند دوره‌های آموزشی و سایر موارد را به باقی افراد منتقل کند. افراد می‌توانند به صورت افتخاری یا عضو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1106850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =