فرودگاه کابل مجدد بازگشایی شد

یکی از مقامات پنتاگون از بازگشایی مجدد فرودگاه کابل پس از آنکه از سوی نیروهای آمریکایی تعطیل شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، هانک تیلور، متخصص امور لجستیک در ستاد مشترک ارتش آمریکا بامداد از بازگشایی فرودگاه کابل خبر داد.

وی با بیان اینکه فرودگاه کابل به دلیل مسائل امنیتی توسط نیروهای آمریکایی بسته شده بود، گفت: این فرودگاه ساعت ۱۹:۳۵ به وقت گرینویچ بازگشایی شده است.

جان کربی، سخنگوی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که، تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی از فرودگاه بین‌المللی کابل به خارج یا به مقصد این مکان انجام نخواهد شد و زمان دقیقی نیز برای بازگشایی مجدد این فرودگاه اعلام نکرده بود.

رویترز نیز ساعاتی پیش گزارش داده بود که، نخستین هواپیما از سه هواپیمایی که برای تخلیه افراد در راه افغانستان بود، مجبور شد به دلیل عدم توانایی برای فرود در فرودگاه کابل، مسیر خود را به سمت تاشکند، پایتخت ازبکستان تغییر دهد.

طبق اعلام رویترز، یک مقام نظامی آلمان به شبکه زد دی اف این کشور گفته است که، هواپیمای باری A۴۰۰M برای بیش از یک ساعت بر فراز کابل دور زد و سرانجام مجبور شد تا مسیر خود را تغییر دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه این کشور پیشتر گفته بود هیچ پرواز تخلیه‌ای فرودگاه کابل را ترک نمی‌کند؛ چرا که افرادی که قصد فرار از کشور را دارند، باندفرودگاه را مسدود کرده اند.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشورها سفارت‌های خود را تعطیل کردند و یا در حال خارج کردن اتباع خود از این کشور هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =