چین: طالبان امروز منطقی‌تر از گذشته است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از تعهد طالبان در ایجاد حکومت اسلامی باز و فراگیر حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آرتی، وزارت خارجه چین بار دیگر بر تمایل خود مبنی بر احترام به حاکمیت ملی افغانستان و حفظ روابط با طالبان تاکید و این گروه را «هوشیارتر و منطقی تر» از گذشته توصیف کرد.

هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنج شنبه) در سخنانی اعلام کرد: مقامات طالبان تمایل خود را برای حل مشکلات افغانستان ابراز کردند و پکن از تعهد آن‌ها در ایجاد حکومت اسلامی باز و فراگیر حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین  با بیان اینکه پکن به حاکمیت ملی افغانستان احترام می‌گذارد، تأکید کرد: ما مشتاق حفظ روابط خود با طالبان و دیگر جناح‌های حاضر در این کشور هستیم.

او در ادامه گفت: طالبان به برقراری برابری برای همه و رفع تبعیض متعهد است و چین از اجرای این نگرش مثبت حمایت می کند. طالبان امروز هوشیارتر و منطقی‌تر از گذشته خود را نشان داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: پکن امیدوار است که حاکمان جدید افغانستان بتوانند همه احزاب و گروه‌های قومی را متحد کنند.

چندی پیش وزیر امور خارجه چین در وب سایت وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: وضعیت در افغانستان به شدت تغییر کرده است. در شرایط جدید چین و روسیه باید روابط و همکاری‌های استراتژیک را تقویت کنند. امنیت شهروندان، نهادها و سازمان‌های فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در افغانستان بسیار مهم است و این با همکاری مسکو و پکن میسر خواهد شد.

چین که ۷۵ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، بارها بر تمایل خود برای همکاری با طالبان تاکید کرده است. ماه گذشته وانگ یی، وزیر خارجه چین در پکن میزبان ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =