روبوده شدن هواپیمای اوکراینی از افغانستان تکذیب شد

شبکه الجزیره از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی که برای انتقال اتباع خارجی به کابل افغانستان اعزام شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، منبع رسانه‌ای روسیه به نقل از معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که هواپیمای اوکراینی که یک‌شنبه گذشته به کابل افغانستان اعزام شده بود، ربوده شده است.

یوگنی لنین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: یک‌شنبه گذشته هواپیمایی که برای خروج اتباع خود به کابل اعزام کرده بودیم، از سوی افراد ناشناس توقیف و امروز رسما ربوده شد و به جای اتباع اوکراینی با سرنشینانی ناشناس به سمت ایران پرواز کرده است.

او افزود: سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندانمان ناموفق بود زیرا مسافران ما نمی‌توانستند وارد فرودگاه شوند.

اما معاون وزیر خارجه اوکراین توضیح داد: کل اعضای دیپلماتیک به ریاست دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در این مدت برای حل مشکل هواپیما اقدام کرده بودند.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تکذیب موضوع ربایش هواپیما  گفت:دیروز این هواپیما وارد ایران شده و داخل فرودگاه مشهد سوخت گیری و از فرودگاه مشهد هم به سمت کیف پرواز کرده است.

او ادامه داد:  طبق رصدی که همکاران سازمان هواپیمایی انجام داده اند در ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه به وقت تهران در فرودگاه  کیف  این هواپیما بر زمین نشسته  است.

ذیبخش بیان کرد: موضوع ربایش و یا گم شدن هواپیما از طرف سازمان هواپیمایی به صورت کامل  تکذیب می‌شود.

 وزارت خارجه اوکراین ربایش هواپیما از کابل را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز با رد کردن گزارش‌ها مبنی بر ربوده‌شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان، گفت تمام هواپیماهای این کشور به سلامت به این کشور بازگشته‌اند.
وزارت خارجه اوکراین ربایش هواپیما از کابل را تکذیب کرد

«اولِگ نیکولِنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) گزارش‌ها مبنی بر ربوده‌شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را رد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، نیکولنکو در پاسخ به سوالاتی درباره ربایش هواپیما، توضیح داد: «هیچ هواپیمای اوکراینی در کابل یا هیچ جای دیگری ربوده نشده است. گزارش‌ها درباره ربوده‌شدن هواپیما که در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، واقعیت ندارد».

وی همچنین تصریح کرد که تمام پروازهای اوکراینی که برای بازگرداندن اتباع این کشور از افغانستان به فرودگاه کابل رفته‌اند، به سلامت به کی‌یف بازگشته‌اند. به گفته وی تاکنون ۲۵۶ اوکراینی از افغانستان خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین درباره وضعیت فرودگاه کابل نیز توضیح داد: «باید درک کنیم که وضعیت در فرودگاه [کابل] به آشفتگی و هرج‌ومرج نزدیک است، افراد زیادی تلاش می‌کنند تا از کوچکترین فرصت برای خروج از کشور [افغانستان] استفاده کنند. تلاش‌ها برای خارج کردن افغان‌هایی که با اوکراین همکاری داشته‌اند نیز ادامه دارد».

این در حالی است که پیشتر «یوگنی یِنین» معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی شده بود یک هواپیمای این کشور که برای خارج کردن اتباع اوکراینی به کابل رفته بود از سوی افراد ناشناس ربوده شده و به ایران رفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =