نام گل محمدی و مجیدی در بین بهترین مربیان لیگ قهرمانان آسیا

سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و استقلال ایران از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان نامزدهای کسب برترین مربی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۲۱ معرفی شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نظر سنجی‌های خود برای انتخاب تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ این بار انتخاب برترین مربی را بر عهده کاربران خود قرار داد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ۸ مربی را به عنوان نامزدهای کسب برترین مربی مرحله گروهی معرفی کرد که در میان آن‌ها نام های یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال ایران به چشم می‌خورد.

یحیی گل محمدی- پرسپولیس

    ۸۳ در صد پیروزی
    ۲.۳ گل زده در هر بازی
    ۰.۸ گل خورده در هر بازی

پرسپولیس نایب قهرمان فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا با همان مربی یعنی یحیی گل محمدی به کار خود ادامه داد. او از وقتی که در ژانویه سال ۲۰۲۰ به پرسپولیس پیوست دوران موفقیت آمیزی را با غول‌های تهرانی داشته، ۲ بار عنوان قهرمانی لیگ برتر و یک بار سوپرجام ایران را کسب کرده و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده است.

در مرحله گروهی سال ۲۰۲۱ پرسپولیس در چهار مسابقه اول خود تیم مسلطی بود و با وجود شکست یک بر صفر برابر الوحده در هفته پنجم، بیشترین امتیاز را در بین تیم‌های غرب آسیا را کسب کرد. تیم یحیی گل محمدی که به خط دفاع محکم و نفوذ ناپذیر معروف است در کمال تعجب گلزن‌ترین تیم در منطقه خودشان هم شد.

فرهاد مجیدی - استقلال

    ۵۰ درصد پیروزی
    ۲.۳ گل زده در هر بازی
    ۱.۳ گل خورده در هر بازی

استقلال مانند رقیب دیرینه خود با ۱۴ گل زده در ۶ بازی گروه سوم به طورمشترک بیشترین گل زده در مرحله گروهی را داشت.

فرهاد مجیدی شاهد این بود که تیمش در نیمه اول مرحله گروهی با پیروزی‌های ۵-۲ و ۳ بر صفر و با وجود شکست ۴-۳ پر قدرت ظاهر شد و با گلزنی‌های مهدی قایدی و شیخ دیاباته بسیار خوب پیش رفتند، اما در سه دیدار باقی مانده آن‌ها کمی متزلزل نشان دادند، هرچند این تیم به حد کافی امتیاز کسب کرده بود تا بالاتر از تیم پرستاره الدحیل و الاهلی عربستان سعودی در صدر جدول گروه سوم قرار بگیرند. حالا باید دید مجیدی بدون قایدی که به شباب الاهلی دوبی پیوسته در مرحله یک هشتم چه کار خواهد کرد.

رقبای گل محمدی و مجیدی در این نظرسنجی به شرح زیر هستند؛

    عبدالعزیز العنبری – شارجه
    مبین ارگاشف – استقلال تاجیکستان
    تورو اونیکی – کاوازاکی فروتاله ژاپن
    هونگ میون بو – اولسان هیوندای کره جنوبی
    کیم سانگ سیک – جونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی
    اورلیو ویدمار – بی جی پاتوم یونایتد تایلند

کاربران سایت‌ای اف سی تا روز ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) فرصت دارند در این نظرسنجی شرکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =