نام یک تیم ایرانی در لیست داوران جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ / حضور فغانی با ملیت استرالیا

لیست داوران جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا مشخص شده است که تنها یک تیم داوری از ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، فهرست نهایی تیم‌های داوری قضاوت بازی‌های نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر که از ۲۲ دی لغایت ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در دوحه برگزار می‌شود مشخص شده است که این تیم داوری شامل پنج داور برجسته در سطح قاره‌ای و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید

تیم ملی فوتبال نسل طلایی خودش را دارد / لزوم استفاده از بازیکنان تاثیرگذار برای قهرمانی در جام ملت‌ها

در مجموع ۳۵ داور و ۳۹ کمک داور از جمله دو نامزد آماده به کار برگزیده شده‌اند. انتخاب داوران برای این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بر اساس مهارت‌های مدیریت مسابقات، شایستگی، دانش فنی و آمادگی جسمانی و همچنین عملکرد در بالاترین سطح در مسابقات قاره‌ای و بین المللی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

در صدر این فهرست عبدالرحمن الجاسم داور قطری، علیرضا فغانی استرالیایی، محمد عبدالله حسن اماراتی، منینگ داور چینی و یوشیمی یاماشیتا ژاپنی قرار دارند.

داوران الجاسم، فغانی، عبدالله، منینگ و یامشیتا در رأس (۷۴) داور نخبه خواهند بود که پس از درخشش در مسابقات را بر اساس رتبه خود به عنوان بهترین‌های آسیا قضاوت خواهند کرد. حضور آنها در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و تمایز آشکار آنها در توانایی‌های فنی و فیزیکی و داشتن دقت بالا در تصمیمی گیری های داخل زمین موضوعی است است که آنها را به بهترین‌ها تبدیل کرده است.

یوشیمی یاماشیتای ژاپنی علاوه بر انتخاب به عنوان یکی از پنج داور برتر، پیشتاز پنج زنی خواهد بود که برای اولین بار داوری را در مسابقات جام ملت‌های آسیا تجربه خواهند کرد. داوران زن حاضر در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عبارتند از: چاروکه نائومی و بوزنو ماکوتو، کمک داوران ژاپنی و کیم کیونگ مین از کره جنوبی داوران زن شرق آسیا هستند همچنین کاترین مارگارت یسوعی از استرالیا هم در این رقابت‌ها جزو قاضیان این رقابت‌ها خواهند بود.

انتخاب داوران برای این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بر اساس مهارت‌های مدیریت مسابقات، شایستگی، دانش فنی و آمادگی جسمانی و همچنین عملکرد در بالاترین سطح در مسابقات قاره‌ای و بین المللی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

در بین داوران این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موعود بنیادی فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم تنها داوران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها خواهند بود. ترکیب تیم داوری ایران تنها به دلیل تجربه قضاوت با VAR دربی ۱۰۲ تهران را قضاوت کردند.

لیست کامل داوران حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به شرح زیر است:

نام یک تیم ایرانی در لیست داوران جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ / حضور فغانی با ملیت استرالیا

کد خبر: 1214602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =