کاهش قدرت خرید بیش از نیمی از فرانسوی‌ها در دوره ماکرون

بیش از نیمی از فرانسوی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند از قدرت خرید کمتری نسبت به حدود پنج سال پیش یعنی زمانی که ماکرون قدرت را در این کشور به دست گرفت، برخوردارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، بیش از نیمی از فرانسوی‌ها قدرت خرید کمتری نسبت به حدود پنج سال پیش زمانی که «امانوئل ماکرون» قدرت را در این کشور به دست گرفت، دارند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این نظرسنجی که با شرکت ۱۰۰۴ بزرگسال توسط شرکت افکارسنجی OpinionWay و Square از ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) انجام شد، نشان داد ۵۶ درصد مردم معتقدند شاهد کاهش قدرت خرید خود در زمان ماکرون بوده‌اند، در حالی که ۳۵ درصد گفتند که تغییری در آن ایجاد نشده، هشت درصد هم گفتند که قدرت خریدشان افزایش یافته است.

در این نظرسنجی همچنین ۵۸ درصد اظهار داشتند که دیدگاه عمدتاً یا بسیار منفی نسبت به عملکرد اقتصادی ماکرون دارند، در حالی که ۴۰ درصد اظهار داشتند که عملکرد وی تا حد زیادی یا بسیار مثبت بوده است.

با این وجود، در نظرسنجی مذکور هیچ یک از اصلی‌ترین رقبای ماکرون در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ از وی در مسائل اقتصادی، بهتر تلقی نشدند. تنها ۱۲ درصد از افراد شرکت‌کننده گفتند «مارین لوپن» از حزب راستگرای «اجتماع ملی» بهتر عمل می‌کند، در حالی که ۴۷ درصد گفتند که او بدتر و ۳۳ درصد گفتند که او نیز مانند ماکرون عمل خواهد کرد.

عملکرد ماکرون در فرانسه مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفته و خردادماه بود که یکی از شهروندان فرانسوی در شهر «دروم» حین بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از این شهر به صورت وی سیلی زد و علیه او شعار داد.

در تیرماه هم انتخابات منطقه‌ای فرانسه که در دو دور برگزار شد، شکست تحقیرآمیزی را برای حزب میانه‌گرای «آن مارش» به رهبری ماکرون و البته پیروزی‌های جانانه‌ای را برای رقبا از احزاب سنتی راست میانه و چپ میانه رقم زد.

کارشناسان نتیجه این انتخابات را تب‌سنج انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه می‌دانند که قرار است هفت ماه دیگر برگزار شود. اخیراً «آن ایدالگو» شهردار پاریس رسما نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با چالشی سخت از سوی همه نامزدهای طیف‌های سیاسی مختلف این کشور مواجه خواهد شد.

شهردار سوسیالیست پایتخت فرانسه، یکی از تعداد پر شمار سیاستمدارانی است که با توجه به کاهش محبوبیت ماکرون در این کشور خواهان رقابت در انتخابات است. محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در برخی نظرسنجی‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

«مارین لوپن» رئیس «جبهه ملی» فرانسه هم یکی دیگر از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری و رقیب ماکرون است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =